online: 9; azi: 99; total: 50554 Manual clasa a ix a - Algoritmi - Rezolvare probleme de fizica

Manual clasa a IX a

Algoritmi

Rezolvare probleme de fizica

Fie A şi B două puncte pe dreaptă şi d distanţa dintre ele . Din A pleacă spre B un mobil cu viteza v 1 , şi după timpul t0 din B pleacă spre A un al doilea mobil cu vite za v2 . Ambele mobile se deplaseaza în mişcare uniformă pe d reaptă şi se intalnesc la distanta x de B. Se consideră cunoscute : d, v2 şi t0 . Se cere să se afle timpul t de la plecarea primului mobil pana la intalnire si viteza v1.
Unitatea de masura pentru viteze este km/h, pentru distanta km, iar pentru timp s.
# include < iostream >
using namespace std ;
int main () {
double d, v2, t0;
double x; // distanta de la B la punctul de intalnire
double timp, v1; // timpul si viteza cautate
cout << " Introduceti distanta dintre A si B (in km): " ;
cin >> d;
cout << " Introduceti viteza mobilului din B spre A (in km/h): " ;
cin >> v2;
cout << " Introduceti timpul de intarziere a mobilului din B (in ore): " ;
cin >> t0;
cout << " Introduceti distanta de la B la punctul de intalnire (in km): " ;
cin >> x;
double Distanța2 = d - x;
timp = (Distanța2 + v2 * t0) / (v2 - v1);
v1 = x / timp;
cout << "Timpul de la plecarea primului mobil pana la intalnire este " << timp << " ore.\n" ;
cout << "Viteza mobilului din A spre B este " << v1 << " km/h.\n" ;
return 0 ;
}

Pentru a rezolva problema, vom folosi următoarele relații:
Substituind Distanța1 în ecuația Distanța1 + Distanța2 = d, obținem x + Distanța2 = d, de unde rezultă Distanța2 = d - x. Înlocuind apoi Distanța1 cu Viteza1 * Timp și Distanța2 cu Viteza2 * (Timp - t0), obținem următoarea ecuație: Viteza1 * Timp + Viteza2 * (Timp - t0) = d - x
Aceasta este o ecuație liniară cu o necunoscută (Timp). Odată ce găsim valoarea lui Timp, putem calcula viteza Viteza1 folosind relația Viteza1 = Distanța1 / Timp.