online: 16; azi: 375; total: 52381 Manual clasa a ix a - Algoritmi - Rezolvare probleme de matematica

Manual clasa a IX a

Algoritmi

Rezolvare probleme de matematica

Se citesc coordonatele a trei puncte din plan. Să se precizeze dacă ele pot fi vârfurile unui triunghi . În caz afirmativ , să se spună de ce tip este triunghiul ( oarecare , echilateral , isoscel , dreptunghic , dreptunghic isoscel ) şi să se calculeze aria şi perimetrul triunghiului .
# include < iostream >
# include < cmath >
using namespace std ;
int main () {
double x1, y1, x2, y2, x3, y3;
cout << " Introduceti coordonatele pentru cele trei puncte: " << endl ;
cin >> x1 >> y1 >> x2 >> y2 >> x3 >> y3;
// Calculam lungimile laturilor triunghiului
double a = sqrt ( pow (x2 - x1, 2 ) + pow (y2 - y1, 2 ));
double b = sqrt ( pow (x3 - x2, 2 ) + pow (y3 - y2, 2 ));
double c = sqrt ( pow (x1 - x3, 2 ) + pow (y1 - y3, 2 ));
if (a + b > c && a + c > b && b + c > a) {
cout << "Aceste puncte pot fi varfurile unui triunghi." << endl ;
if (a == b && b == c) {
cout << "Triunghiul este echilateral." << endl ;
} else if (a == b || b == c || a == c) {
cout << "Triunghiul este isoscel." << endl ;
if ( pow (a, 2 ) + pow (b, 2 ) == pow (c, 2 ) || pow (a, 2 ) + pow (c, 2 ) == pow (b, 2 ) || pow (b, 2 ) + pow (c, 2 ) == pow (a, 2 )) {
cout << "Triunghiul este dreptunghic isoscel." << endl ;
}
} else if ( pow (a, 2 ) + pow (b, 2 ) == pow (c, 2 ) || pow (a, 2 ) + pow (c, 2 ) == pow (b, 2 ) || pow (b, 2 ) + pow (c, 2 ) == pow (a, 2 )) {
cout << "Triunghiul este dreptunghic." << endl ;
} else {
cout << "Triunghiul este oarecare." << endl ;
}
// Calculam aria triunghiului
double p = (a + b + c) / 2 ;
double area = sqrt (p * (p - a) * (p - b) * (p - c));
cout << "Aria triunghiului este: " << area << endl ;
// Calculam perimetrul triunghiului
double perimeter = a + b + c;
cout << "Perimetrul triunghiului este: " << perimeter << endl ;
} else {
cout << "Aceste puncte nu pot fi varfurile unui triunghi." << endl ;
}
return 0 ;
}

Pentru a verifica dacă trei puncte date pot fi vârfurile unui triunghi, putem folosi regula determinantului. Dacă determinantul matricei formate din coordonatele celor trei puncte este nenul, atunci acestea pot fi vârfurile unui triunghi.
Pentru a determina tipul triunghiului, putem folosi formulele pentru laturile și unghiurile triunghiului, astfel:
Pentru a calcula aria triunghiului, putem folosi formula lui Heron , care se bazează pe semiperimetrul triunghiului:
semiperimetru = (a + b + c) / 2 aria = sqrt ( semiperimetru * ( semiperimetru - a) * ( semiperimetru - b) * ( semiperimetru - c))
Pentru a calcula perimetrul triunghiului, putem aduna lungimile laturilor.