online: 3; azi: 733; total: 52739 Manual clasa a ix a - Algoritmi - Rezolvare probleme de matematica

Manual clasa a IX a

Algoritmi

Rezolvare probleme de matematica

Se citesc coordonatele unui punct din plan. Să se precizeze unde este situat punctul în plan ( numele axei sau numărul cadranului ).
# include < iostream >
using namespace std ;
int main () {
int x, y;
cout << " Introduceti coordonatele punctului (x, y): " ;
cin >> x >> y;
if (x == 0 && y == 0 ) {
cout << "Punctul se afla in origine." << endl ;
} else if (x == 0 ) {
cout << "Punctul se afla pe axa OY." << endl ;
} else if (y == 0 ) {
cout << "Punctul se afla pe axa OX." << endl ;
} else if (x > 0 && y > 0 ) {
cout << "Punctul se afla in cadranul I." << endl ;
} else if (x < 0 && y > 0 ) {
cout << "Punctul se afla in cadranul II." << endl ;
} else if (x < 0 && y < 0 ) {
cout << "Punctul se afla in cadranul III." << endl ;
} else {
cout << "Punctul se afla in cadranul IV." << endl ;
}
return 0 ;
}

Programul citește coordonatele punctului, apoi folosește o serie de instrucțiuni if-else pentru a determina în ce cadran se află punctul sau dacă se află pe vreo axă. În cazul în care coordonatele sunt (0, 0), se afișează că punctul se află în origine.