online: 11; azi: 990; total: 51445 Manual clasa a ix a - Implementarea structurilor de date - Supliment

Manual clasa a IX a

Implementarea structurilor de date

Supliment

Scrieti un program care simuleaza urmatorul joc : doua personae arunca de trei ori cu zarul . Castiga persoana care a obtinut cele mai multe puncte .
# include < iostream >
# include < cstdlib > // pentru generarea de numere aleatoare
# include < ctime > // pentru a utiliza timpul ca seed pentru generarea de numere aleatoare
int main () {
srand ( time ( NULL )); // initializează generatorul de numere aleatoare cu seed-ul timpului curent
int score1 = 0 , score2 = 0 ; // scorurile celor două persoane
// prima persoană aruncă zarul de 3 ori
for ( int i = 0 ; i < 3 ; i++) {
int roll = rand () % 6 + 1 ; // generă un număr aleatoriu între 1 și 6, reprezentând o aruncare cu zarul
score1 += roll ; // adaugă numărul obținut la scorul primei persoane
std :: cout << "Persoana 1 a aruncat un " << roll << std :: endl ;
}
// a doua persoană aruncă zarul de 3 ori
for ( int i = 0 ; i < 3 ; i++) {
int roll = rand () % 6 + 1 ; // generă un număr aleatoriu între 1 și 6, reprezentând o aruncare cu zarul
score2 += roll ; // adaugă numărul obținut la scorul celei de-a doua persoane
std :: cout << "Persoana 2 a aruncat un " << roll << std :: endl ;
}
// determină câștigătorul
if (score1 > score2) {
std :: cout << "Persoana 1 a castigat cu scorul " << score1 << " la " << score2 << std :: endl ;
} else if (score2 > score1) {
std :: cout << "Persoana 2 a castigat cu scorul " << score2 << " la " << score1 << std :: endl ;
} else {
std :: cout << "Egalitate cu scorul " << score1 << std :: endl ;
}
return 0 ;
}

Acest program generează un număr aleatoriu între 1 și 6 pentru fiecare aruncare cu zarul, adaugă scorul obținut la scorul jucătorului corespunzător și afișează fiecare aruncare pe ecran. La final, programul determină cine a câștigat (sau dacă a fost egalitate) și afișează rezultatul pe ecran.