online: 2; azi: 738; total: 51193 Manual clasa a x a - Implementarea structurilor de date - Pointeri si siruri de caractere

Manual clasa a X a

Implementarea structurilor de date

Pointeri si siruri de caractere

Se introduce un text de la tastatură. Să se afişeze numărul de vocale şi numărul de consoane din text. Analiza se va face fără să se ţină cont de diferenţa dintre literele mari şi literele mici.
# include < iostream >
# include < cstring >
using namespace std ;
int main () {
// Citim textul de la tastatură
char text[ 100 ];
cout << " Introduceti textul: " ;
cin. getline (text, 100 );
int vocale = 0 , consoane = 0 ;
int lungime = strlen (text);
// Parcurgem fiecare caracter din text
for ( int i = 0 ; i < lungime; i++) {
// Convertim caracterul la litera mica
char caracter = tolower (text[i]);
// Verificam daca caracterul este o vocala sau o consoana
if (caracter == 'a' || caracter == 'e' || caracter == 'i' || caracter == 'o' || caracter == 'u' ) {
vocale++;
} else if ( isalpha (caracter)) {
consoane++;
}
}
// Afisam numarul de vocale si consoane
cout << " Numarul de vocale este: " << vocale << endl ;
cout << " Numarul de consoane este: " << consoane << endl ;
return 0 ;
}

Explicația programului:
Notă: în cazul în care nu dorim să folosim funcția isalpha () , putem verifica dacă caracterul este o literă comparându-l cu caracterele majuscule și minuscule ale alfabetului englezesc. De exemplu, verificăm dacă caracterul este cuprins între 'A' și 'Z' sau între 'a' și 'z'.