online: 4; azi: 1076; total: 51531 Manual clasa a xi a - Implementarea structurilor de date - Tipul de data referinta

Manual clasa a Xi a

Implementarea structurilor de date

Tipul de data referinta

Scrieți un program în care declarați o variabilă de memorie de tip float şi o referință către această variabilă de memorie, citiți de la tastatură şi afişaţi valoarea variabilei de tip float - folosind cele două nume ale variabilei de memorie
În C++, referințele sunt utilizate pentru a crea un alias pentru o variabilă deja existentă, ceea ce permite accesul la aceeași zonă de memorie ca și variabila originală. Un exemplu de utilizare a referințelor pentru o variabilă de tip float ar fi următorul:
# include < iostream >
using namespace std ;
int main () {
float x;
cout << " Introduceti valoarea pentru variabila de tip float : " ;
cin >> x;
float & ref = x; // crearea referintei
cout << "Valoarea variabilei de tip float este: " << x << endl ;
cout << "Valoarea variabilei de tip float accesata prin referinta este: " << ref << endl ;
return 0 ;
}

În acest program, se declara variabila de tip float x și se citește valoarea sa de la tastatură. Apoi, se creează o referință ref către variabila x , prin adăugarea operatorului & în fața numele variabilei. Ulterior, se afișează valoarea variabilei x și valoarea accesată prin referința ref .
Referințele pot fi utilizate pentru a modifica valorile variabilelor. Orice modificare făcută prin referință va fi reflectată și în variabila originală și vice versa , deoarece referința nu este o copie separată a variabilei, ci un alias pentru aceeași locație de memorie.