online: 6; azi: 1109; total: 51564 Webdesign - Javascript - 16

Mimetype Plughin, Anchor, Area, Applet, Layer si Link

In aceasta lectie sunt prezentate subobiecte ale obiectului "Navigator" si "Document", care in ierarhia generala pot fi considerate obiecte de nivel doi.

1. Obiectul Mimetype

Numele acestui obiect vine de la Multipurpose Internet Mail Extensions (extensii aduse serviciului de posta electronica) si este un subobiect al obiectului "Navigator".
Mimetype permite accesarea informatiilor despre tipurile MIME pe care le recunosc modulele plugin ale browserului.
Acesta, ca si obiectul "Plugin", nu sunt recunoscute de Internet Explorer (cel putin pana in versiunea 7).

Proprietati ale obiectului "Mimetype" sunt urmatoarele :

  • description - contine descrierea obiectului "Mimetype"
    enabledPlugin - contine modulul plugin pentru un obiect "Mimetype" specific
    suffixes - contine extensia de fisier pentru "Mimetype"
    type - contine reprezentarea de tip sir a obiectului "Mimetype"

2. Obiectul Plughin

La fel ca si "Mimetype", nici obiectul Plughin nu este recunoscute de Internet Explorer.
Acest obiect face referire la modulele plugin instalate pentru browser si contine un tablou de elemente si tipuri MIME tratate de fiecare modul plugin instalat.
Obiectul "Plugin" are o singura metoda legata direct de el : metoda "plugins.refresh()", care apartine de obiectul "navigator". Aceasta metoda permite reconstruirea tabloului de module plugin.

Proprietatile obiectului "Plugin" sunt urmatoarele :

  • description - face referire la o descriere a modulului plugin
    filename - face referire la numele fisierului unui program plugin
    length - face referire la numarul de tipuri MIME continute in tablou
    name - face referire la numele modulului plugin

3. Obiectul Anchor

Acest obiect este un text sau o imagine in pagina HTML care poate fi tinta unei legaturi hipertext. "Anchor" este un obiect JavaScript foarte putin important si folosit rar, totusi e bine sa-l cunoasteti

Proprietatie obiectului "Anchor" sunt urmatoarele :

  • name - nume care ofera acces la ancora de la o legatura
    text - textul care apare intre etichetele <a> si </a>
    x - coordonata x a ancorei
    y - coordonata y a ancorei

4. Obiectul Area

Obiectul Area permite sa definim o suprafata dintr-o imagine ca fiind o harta de imagini. Atributul "href" al unui obiect "<area>" este incarcat intr-o fereastra tinta atunci cand vizitatorul executa click pe o locatie specificata.
Mai multe detalii despre hartile de imagini HTML gasiti la pagina Harti de imagini.

Acest obiect are o singura metoda:

  • handleEvent() apeleaza handlerul de evenimente asociat acestui eveniment

Proprietatie obiectului "Area" sunt urmatoarele :
  • hash - portiunea de adresa URL care este ancora, inclusiv semnul diez ( # )
    host - numele calculatorului gazda (adresa IP) si portul specificat in adresa URL
    hostname - numele calculatorului gazda specificat in adresa URL
    href - intreaga adresa URL
    pathname - calea fisierului specificat in adresa URL, incepand cu simbolul /
    port - portul specificat in adresa URL
    protocol - protocolul specificat in adresa URL, inclusiv caracterul doua puncte ( : )
    search - partea de cautare a adresei URL, inclusiv caracterul initial semnul intrebarii (? )
    target - numele ferestrei tinta in care ar trebui afisata adresa URL
    text - textul care apare intre etichetele <area> si </area>
    x - coordonata x a suprafetei
    y - coordonata y a suprafetei

5. Obiectul Applet

Obiectul Applet reprezinta echivalentul JavaScript al etichetei HTML <applet>.
Acest obiect adreseaza un applet Java. Aceste obiecte JavaScript nu au metode proprii, dar in practica putem folosi JavaScript ca sa accesam metodele unui anumit applet scris in limbajul Java.
Proprietatile obiectului "Applet" sunt toate campurile publice ale respectivului applet Java, iar metodele sunt toate metodele publice ale acestuia.

6. Obiectul Layer

Si acesta este un obiect cu anumite particularitati, este recunoscut doar de browserele Netscape, Mozilla si permite limbajului JavaScript sa acceseze straturile din interiorul documentului.
Utilizarea acestui obiect necesita cunostinte DHTML.

Proprietatie obiectului "Layer" sunt urmatoarele :

  • above - specifica stratul de deasupra
    background - face referire la imaginea de fundal a stratului
    below - specifica stratul de dedesubt
    bgColor - face referire la culoarea de fundal a stratului
    clip.bottom - face referire la partea de jos a suprafetei decupate a stratului
    clip.height - face referire la inaltimea suprafetei decupate a stratului
    clip.left - face referire la partea stanga a suprafetei decupate a stratului
    clip.right - face referire la partea dreapta a suprafetei decupate a stratului
    clip.top - face referire la partea de sus a suprafetei decupate a stratului
    clip.width - face referire la latimea suprafetei decupate a stratului
    document - face referire la obiectul "Document" care contine stratul
    left - face referire la coordonata X a stratului
    name - face referire la numele stratului
    pageX - face referire la coordonata X, relativ la document
    pageY - face referire la coordonata Y, relativ la document
    parentLayer - face referire la stratul containe
    rsiblingAbove - face referire la stratul de deasupra in "zIndex"
    siblingBelow - face referire la stratul de dedesubt in "zIndex"
    src - face referire la adresa URL sursa pentru strat
    top - face referie la coordonata Y a stratului
    visibility - face referire la starea de vizibilitate a stratului
    window - face referire la obiectul "Window" sau "Frame" care contine stratul
    x - face referire la coordonata X a stratului
    y - face referire la coordonata Y a stratului
    zIndex - face referire la ordinea z-relativa a acestui strat in raport cu fratii lui

Metodele obiectului "Layer" sunt urmatoarele :
  • captureEvent() - specifica tipul de evenimente care sa fie capturate
    handleEvent() - apeleaza handlerul pentru evenimentul specificat
    load() - incarca o noua adresa URL
    moveAbove() - deplaseaza stratul deasupra altui strat
    moveBelow() - deplaseaza stratul sub alt strat
    moveBy() - deplaseaza stratul intr-o pozitie specificata
    moveTo() - deplaseaza coltul din stanga sus al ferestrei la coordonatele specificate ale ecranului
    moveToAbsolute() - modifica pozitia stratului in pagina, conform coordonatelor specificate in pixeli
    releaseEvents() - stabileste ca stratul sa elibereze evenimentele capturate de tipul specificat
    resizeBy() - redimensioneaza stratul cu valorile de inaltime si latime specificate
    resizeTo() - redimensioneaza stratul la valorile de inaltime si latime specificate

7. Obiectul Link

Obiectul link permite lucrul cu legaturi (link-uri) in cadrul codului JavaScript. Deoarece un link reprezinta un URL care face referire la o alta pagina HTML sau la alta destinatie, este asemanator cu obiectul "Location" (care continea aceleasi informatii pentru pagina HTML curenta).

Acest obiect are o singura metoda:

  • handleEvent() apeleaza handlerul pentru evenimentul specificat

Proprietatie obiectului "Link" sunt urmatoarele :
  • hash - reprezinta o denumire de ancora in adresa URL pentru legatura, care cu caracterul diez ( # )
    host - reprezinta portiunea de calculator gazda din adresa URL asociata cu o legatura
    hostname - reprezinta portiunea de nume al calculatorului gazda din adresa URL asociata cu o legatura
    href - reprezinta adresa URL completa asociata cu o legatura
    pathname - reprezinta portiunea numelui de cale a legaturii URL
    port - reprezinta portiunea de port a legaturii URL
    protocol - specifica portiunea de protocol a legaturii URL
    search - reprezinta portiunea de interogare a legaturii URL
    target - reprezinta numele obiectului "Window" in care este afisata legatura
    x - face referire la coordonata X a legaturii
    y - face referire la coordonata Y a legaturii
    text - textul folosit pentru crearea legaturii

- Ati intalnit de mai multe ori expresia "hanler de evenimente", pentru a intelege ce reprezinta, vedeti Evenimente JavaScript