Scrieti un program care simuleaza urmatorul joc: doua personae arunca de trei ori cu zarul. Castiga persoana care a obtinut cele mai multe puncte. 2
#include <iostream>
#include <cstdlib> // pentru generarea de numere aleatoare
#include <ctime> // pentru a utiliza timpul ca seed pentru generarea de numere aleatoare
int main() {
srand(time(NULL)); // initializează generatorul de numere aleatoare cu seed-ul timpului curent
int score1 = 0, score2 = 0; // scorurile celor două persoane
// prima persoană aruncă zarul de 3 ori
for (int i = 0; i < 3; i++) {
int roll = rand() % 6 + 1; // generă un număr aleatoriu între 1 și 6, reprezentând o aruncare cu zarul
score1 += roll; // adaugă numărul obținut la scorul primei persoane
std::cout << „Persoana 1 a aruncat un ” << roll << std::endl;
}
// a doua persoană aruncă zarul de 3 ori
for (int i = 0; i < 3; i++) {
int roll = rand() % 6 + 1; // generă un număr aleatoriu între 1 și 6, reprezentând o aruncare cu zarul
score2 += roll; // adaugă numărul obținut la scorul celei de-a doua persoane
std::cout << „Persoana 2 a aruncat un ” << roll << std::endl;
}
// determină câștigătorul
if (score1 > score2) {
std::cout << „Persoana 1 a castigat cu scorul ” << score1 << ” la ” << score2 << std::endl;
} else if (score2 > score1) {
std::cout << „Persoana 2 a castigat cu scorul ” << score2 << ” la ” << score1 << std::endl;
} else {
std::cout << „Egalitate cu scorul ” << score1 << std::endl;
}
return 0;
}
Acest program generează un număr aleatoriu între 1 și 6 pentru fiecare aruncare cu zarul, adaugă scorul obținut la scorul jucătorului corespunzător și afișează fiecare aruncare pe ecran. La final, programul determină cine a câștigat (sau dacă a fost egalitate) și afișează rezultatul pe ecran.