Scrieti un program care simuleaza urmatorul joc: doua personae arunca de trei ori cu zarul. Castiga persoana care a obtinut cele mai multe puncte. 2

#include <iostream>

#include <cstdlib> // pentru generarea de numere aleatoare

#include <ctime> // pentru a utiliza timpul ca seed pentru generarea de numere aleatoare

int main() {

    srand(time(NULL)); // initializează generatorul de numere aleatoare cu seed-ul timpului curent

    int score1 = 0, score2 = 0; // scorurile celor două persoane

    // prima persoană aruncă zarul de 3 ori

    for (int i = 0; i < 3; i++) {

        int roll = rand() % 6 + 1; // generă un număr aleatoriu între 1 și 6, reprezentând o aruncare cu zarul

        score1 += roll; // adaugă numărul obținut la scorul primei persoane

        std::cout << „Persoana 1 a aruncat un ” << roll << std::endl;

    }

    // a doua persoană aruncă zarul de 3 ori

    for (int i = 0; i < 3; i++) {

        int roll = rand() % 6 + 1; // generă un număr aleatoriu între 1 și 6, reprezentând o aruncare cu zarul

        score2 += roll; // adaugă numărul obținut la scorul celei de-a doua persoane

        std::cout << „Persoana 2 a aruncat un ” << roll << std::endl;

    }

    // determină câștigătorul

    if (score1 > score2) {

        std::cout << „Persoana 1 a castigat cu scorul ” << score1 << ” la ” << score2 << std::endl;

    } else if (score2 > score1) {

        std::cout << „Persoana 2 a castigat cu scorul ” << score2 << ” la ” << score1 << std::endl;

    } else {

        std::cout << „Egalitate cu scorul ” << score1 << std::endl;

    }

    return 0;

}

Acest program generează un număr aleatoriu între 1 și 6 pentru fiecare aruncare cu zarul, adaugă scorul obținut la scorul jucătorului corespunzător și afișează fiecare aruncare pe ecran. La final, programul determină cine a câștigat (sau dacă a fost egalitate) și afișează rezultatul pe ecran.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *