Fise Informatica si TIC clasa a-IX-a – Liceu
S1 – Ergonomia postului de lucru și măsuri de sănătate și siguranță
Obiective: Partea I – Ergonomia postului de lucru Partea II – Măsuri de sănătate și siguranță Partea III – Afecțiuni provocate de un mediu de lucru inadecvat Proiect aplicativ Recapitulare Temă pentru acasă:
S2 – Elemente de bază ale calculatorului personal
Titlul lecției: Elemente de bază ale calculatorului personal Obiective: Partea I – Unitatea centrală și dispozitivele periferice Componentă Funcție principală Exemplu concret Dispozitiv de intrare Dispozitiv de ieșire Partea II – Memorii Partea III – Conceptul de sistem de operare Partea IV – Tipuri de software Proiect aplicativ Recapitulare Temă pentru acasă:
S3 – Rolul și funcțiile componentelor unui calculator și legislația software
Obiective: Partea I – Rolul și funcțiile componentelor unui calculator personal Componentă Funcție principală Partea II – Legislația privind drepturile de autor asupra software-ului Partea III – Aspecte economice ale nerespectării legislației Impact Pentru producători Pentru utilizatori Pierderi financiare Riscuri legale Securitate Proiect aplicativ Recapitulare Temă pentru acasă:
S4 – Elemente de bază în utilizarea calculatorului
Obiective: Partea I – Pornirea, oprirea și repornirea calculatorului Partea II – Vizualizarea informațiilor despre resursele hardware și software Partea III – Desktop și pictograme Partea IV – Ferestre: descriere și operații Partea V – Disc logic, directoare și fișiere Proiect aplicativ Recapitulare Temă pentru acasă:
S5 – Sistemul de operare Windows
Obiective: Partea I – Operații cu directoare și fișiere Partea II – Realizarea unei copii de siguranță Partea III – Schimbarea discului și directorului de lucru curent Partea IV – Utilizarea Notepad Partea V – Utilizarea Paint Proiect aplicativ Recapitulare Temă pentru acasă:
S6 – Activități practice cu aplicații și imprimantă
Obiective: Partea I – Calculator: Realizarea unei felicitări, diplome și editarea unui afiș Partea II – Organizarea aplicațiilor realizate într-o structură de directoare Partea III – Imprimanta: Instalarea în sistem și utilizarea Partea IV – Proiect aplicativ Recapitulare Temă pentru acasă:
S7 – Tastatura și Mouse-ul: Introducerea și Editarea Datelor
Obiective: Partea I – Tipuri de tastaturi și funcțiile acestora Partea II – Funcțiile tastelor Partea III – Shortcut-uri utile Partea IV – Poziția corectă a corpului și utilizarea mâinilor Partea V – Conștientizarea lucrului eficient prin exerciții practice „Practica utilizării tastaturii eficient ajută la reducerea timpului necesar introducerii datelor.” Partea VI – Jocuri și...
S7` – Operații de bază în utilizarea unui procesor de texte
Obiective: Partea I – Lansarea unei aplicații de procesare de text Partea II – Deschiderea, modificarea și salvarea unui document existent Partea III – Crearea unui document nou Partea IV – Închiderea unui document Partea V – Utilizarea funcției „Ajutor” Partea VI – Închiderea aplicației de procesare de text Proiect aplicativ Recapitulare Temă pentru acasă:
S8 – Operații de bază în procesarea textului
Obiective: Partea I – Inițializarea paginii de lucru Partea II – Introducerea informațiilor și utilizarea funcției „Anulare” „Utilizarea procesorului de texte ajută la redactarea rapidă și eficientă a documentelor.” Partea III – Selectarea informațiilor Partea IV – Copierea, mutarea și ștergerea informațiilor Partea V – Căutarea și înlocuirea informațiilor Proiect aplicativ Recapitulare Temă pentru acasă:
S9 – Formatarea textului în procesorul de texte
Obiective: Partea I – Schimbarea dimensiunii și tipului caracterelor Partea II – Utilizarea stilurilor de text Partea III – Marcarea vizuală (neprintabilă) a textului Partea IV – Utilizarea culorilor în text Partea V – Alinierea textului în cadrul documentului Partea VI – Spațierea rândurilor Proiect aplicativ Recapitulare Temă pentru acasă:
S10 – Proiect: Crearea unui articol despre „Importanța educației în societatea modernă”
Obiective: Folosirea stilului: bold (caractere aldine), italice (caractere cursive) şi subliniere. Marcare vizuală (neprintabil) paragraf, text Utilizarea culorilor în text Alinierea textului în cadrul documentului Spaţierea rândurilor Proiect: Crearea unui articol despre „Importanța educației în societatea modernă” Obiectiv:Elevii trebuie să creeze un articol în Microsoft Word, aplicând formatarea textului pentru a învăța cum să folosească...
S11 – Proiect: Crearea unui articol despre „Importanța educației în societatea modernă”
Obiective: Folosirea stilului: bold (caractere aldine), italice (caractere cursive) şi subliniere. Marcare vizuală (neprintabil) paragraf, text Utilizarea culorilor în text Alinierea textului în cadrul documentului Spaţierea rândurilor Proiect: Crearea unui articol despre „Importanța educației în societatea modernă” Competente:Elevii trebuie să creeze un articol în Microsoft Word, aplicând formatarea textului pentru a învăța cum să folosească...
S12 – Crearea unui raport despre „Importanța alimentației sănătoase”
Obiective: Proiect: Crearea unui raport despre „Importanța alimentației sănătoase” Competente:Elevii vor crea un raport pe tema „Importanța alimentației sănătoase” folosind diferite funcții avansate din Microsoft Word, cum ar fi copierea formatului, utilizarea tabulatorilor, liste numerotate și cu marcatori, inserarea și formatarea tabelelor și graficelor, utilizarea barei de desenare și importarea obiectelor. Instrucțiuni pentru elevi: Cerințe...
S13 – Crearea unui pachet de documente oficiale
Obiective: Stiluri şi paginare – aplicarea stilurilor existente unui document, numerotarea paginilor Proiect: Crearea unui pachet de documente oficiale Competente:Elevii vor învăța cum să creeze și să formateze documente oficiale, utilizând diverse funcții ale Microsoft Word, cum ar fi inserarea bordurilor, stilurilor, numerotarea paginilor și alte aplicații practice. Instrucțiuni pentru elevi: 1. Crearea unui document...
S14 – Crearea unui raport academic cu antet, subsol, dată, autor și note de subsol
Obiective: Proiect: Crearea unui raport academic cu antet, subsol, dată, autor și note de subsol Competente:Elevii vor învăța cum să creeze un raport academic care să includă antet și subsol personalizat, inserarea datei, autorului și numerelor de pagină, precum și utilizarea notelor de subsol sau de sfârșit de text pentru a adăuga referințe și explicații...
S15 – Crearea și Revizuirea unui Document Academic cu Corectare Ortografică, Gramatică și Opțiuni de Tipărire
Obiective: Proiect: Crearea și Revizuirea unui Document Academic cu Corectare Ortografică, Gramatică și Opțiuni de Tipărire Competente:Elevii vor învăța să creeze un document academic, să utilizeze funcțiile de corectare ortografică și gramaticală, să revizuiască documentul înainte de imprimare și să aplice opțiunile de tipărire din Microsoft Word. Instrucțiuni pentru elevi: 1. Crearea unui document academic...
S16 – Crearea și Tipărirea unui Document cu Funcții de Corespondență
Obiective: Proiect: Crearea și Tipărirea unui Document cu Funcții de Corespondență Competente:Elevii vor învăța cum să tipărească un document folosind imprimantele instalate sau să salveze documentul într-un fișier, cum să folosească opțiunea „Trimite către…” pentru a trimite un document și cum să aplice funcțiile de „Scrisori și corespondențe” pentru a crea o scrisoare sau corespondență...
S17 – Crearea unui document profesional în Microsoft Word
Obiective: Tema: Crearea unui document profesional în Microsoft Word Instrucțiuni: Livrabile: Timp alocat: 2 ore.
S18 – Crearea unui document oficial cu utilizarea shortcut-urilor în Microsoft Word
Tema: Crearea unui document oficial cu utilizarea shortcut-urilor în Microsoft Word Obiective: Instrucțiuni: Documentul se incarca pe platforma classroom
S19 – S20 – Proiect practic integrat în Microsoft Word
Proiect pentru Evaluare Sumativă – Clasa a IX-a Durata: 4 oreTip activitate: Proiect practic integrat în Microsoft Word Titlul Proiectului: „Document oficial și prezentare profesională” Obiective urmărite: Sarcini de lucru: Partea 1: Crearea unui document oficial Partea 2: Corectarea și examinarea documentului Partea 3: Tipărire și trimitere Partea 4: Conversie într-o prezentare Partea 5: Reguli...
S21 – Rețele și Securitate Informatică
Tema: Realizarea unui Referat – Rețele și Securitate Informatică Durata activității: 2 oreNivel: Clasa a IX-a Titlul Referatului: „Tipuri de Rețele și Securitate Informatică” Obiective: Structura Referatului: 1. Introducere (10%) 2. Tipuri de Rețele (20%) 3. Partajare Resurse și Comunicații în Rețea (20%) 4. Drepturi de Acces în Rețea (10%) 5. Viruși Informatici și Antiviruși...
S22 – Internet și Aplicațiile Sale
Tema: Referat despre Internet și Aplicațiile Sale Durata activității: 2 oreNivel: Clasa a IX-a Titlul Referatului: „Internetul – Tehnologii și Aplicații Practice” Obiective: Structura Referatului: 1. Introducere (10%) 2. Istoria Internetului (10%) 3. Elemente fundamentale ale Internetului (40%) 4. Aplicații practice ale Internetului (20%) 5. Concluzie (10%) Instrucțiuni de redactare: Criterii de evaluare: Total: 100...
S23 – Pachete complete de birotică și secretariat
Fișa de lucru – Pachete complete de birotică și secretariatObiective:Înțelegerea componentelor unui pachet complet de birotică și secretariat.Utilizarea instrumentelor moderne pentru transmisii securizate.Înțelegerea conceptului de semnătură digitală și importanța acesteia. Partea I – Pachete complete de birotică și secretariatTeorie:Un pachet complet de birotică și secretariat cuprinde:Fax/E-mail/Telefonie: Comunicare rapidă și eficientă.Agende de adrese: Organizarea contactelor personale...
S24 – Programele de Poștă Electronică și Administrarea E-mail-urilor
Tema: Referat despre Programele de Poștă Electronică și Administrarea E-mail-urilor Durata activității: 2 oreNivel: Clasa a IX-a Titlul Referatului: „Programe de Poștă Electronică și Administrarea Eficientă a E-mail-urilor” Obiective: Structura Referatului: 1. Introducere (10%) 2. Programe de Poștă Electronică (20%) 3. Funcții și utilizări (40%) 4. Tehnologii avansate (20%) 5. Concluzie (10%) Instrucțiuni pentru redactare:...
S25 – S26 – Tehnologii și Aplicații ale Internetului
Evaluare Sumativă – Tehnologii și Aplicații ale Internetului Durata: 4 oreNivel: Clasa a IX-a Obiective: Structura Evaluării: 1. Secțiunea teoretică (1 oră) Elevii vor răspunde la întrebări scurte și vor elabora răspunsuri scrise pentru subiectele teoretice, cuprinzând: 2. Secțiunea practică (3 ore) Elevii vor realiza activități practice, incluzând: Criterii de Evaluare: Secțiunea teoretică (40% din...
S27 – Crearea unei Pagini HTML Simple folosind Notepad
Tema Practică: Crearea unei Pagini HTML Simple folosind Notepad Durata: 2 oreNivel: Clasa a IX-a Obiective: Sarcini de lucru: 1. Lansarea editorului HTML <!DOCTYPE html> <html> <head> <title>Pagina mea HTML</title> </head> <body> </body> </html> 2. Inserarea și formatarea textului <h1 style=”color:blue; font-size:24px; font-family:Arial;”>Titlu Pagina HTML</h1> <p style=”font-size:16px; color:red; font-family:Verdana;”>Acesta este un text exemplu pentru...
S28 – S29 – S30 Crearea unei Pagini HTML cu Mapare de Imagine și Tabele
Tema Practică: Crearea unei Pagini HTML cu Mapare de Imagine și Tabele Durata: 4 oreNivel: Clasa a IX-a Obiective: Sarcini de lucru: 1. Structura de bază a documentului HTML <!DOCTYPE html> <html> <head> <title>Mapare și Tabele</title> <style> /* Stiluri pentru tabel */ table { border-collapse: collapse; width: 50%; ...
S31-S32-S33-S34 – Crearea unei Pagini Web Personale și a Paginii Clasei
Proiect Practic: Crearea unei Pagini Web Personale și a Paginii Clasei Durata: 8 oreNivel: Clasa a IX-a Obiective: Etapele Proiectului: 1. Planificarea și structura proiectului (1 oră) 2. Crearea paginii personale (2 ore) <!DOCTYPE html> <html> <head> <title>Pagina mea personală</title> <style> body { font-family: Arial, sans-serif; margin: 0; padding:...