|

S25 – S26 – Tehnologii și Aplicații ale Internetului

Evaluare Sumativă – Tehnologii și Aplicații ale Internetului

Durata: 4 ore
Nivel: Clasa a IX-a


Obiective:

  1. Verificarea cunoștințelor despre istoria și funcționarea Internetului.
  2. Evaluarea înțelegerii protocoalelor, adresării și configurării conexiunilor la Internet.
  3. Aplicarea practică a utilizării browserelor, e-mail-ului, și serviciilor de comunicare online.
  4. Demonstrarea capacității de organizare, administrare și securizare a comunicațiilor electronice.

Structura Evaluării:

1. Secțiunea teoretică (1 oră)

Elevii vor răspunde la întrebări scurte și vor elabora răspunsuri scrise pentru subiectele teoretice, cuprinzând:

  1. Istoria Internetului:
  1. Explică momentul în care a apărut Internetul și cum s-a dezvoltat.
  2. Precizează rolul protocolului TCP/IP în dezvoltarea Internetului.
  3. Tehnologii și protocoale:
  1. Definește DHCP, Adresa IP și DNS.
  2. Explică rolul unui browser și al protocolului HTTP.
  3. Ce este un proxy și cum funcționează?
  4. Servicii și aplicații:
  1. Ce este WWW și cum diferă de Internet?
  2. Explică diferența între e-mail și newsgroup.
  3. Care este rolul FTP și al unui portal în utilizarea Internetului?
  4. Securitate și etică:
  1. Explică ce reprezintă criptarea transmisiei și semnătura digitală.
  2. Cum protejezi un calculator împotriva virușilor și atacurilor prin Internet?
  3. Precizează 3 reguli importante privind utilizarea legală a facilităților Internetului.

2. Secțiunea practică (3 ore)

Elevii vor realiza activități practice, incluzând:

  1. Configurarea și utilizarea e-mail-ului (40 min):
  1. Creează un mesaj în Outlook Express sau alt client de e-mail:
    • Subiect: „Propunere pentru un proiect educațional”.
    • Conținut: o scurtă prezentare a unui proiect.
    • Atașează un fișier (ex. o imagine sau un document).
    • Adaugă două adrese fictive din agendă ca destinatari.
  2. Redirecționează acest mesaj către o altă adresă fictivă.
  3. Creează un director nou în e-mail pentru mesajele importante și mută mesajul acolo.
  4. Căutare pe Internet și utilizare într-un referat (50 min):
  1. Folosește un motor de căutare (ex. Google) pentru a găsi informații despre „Revoluția industrială” (sau altă disciplină studiată).
  2. Integrează informațiile într-un document Word cu structura:
    • Titlu: „Revoluția Industrială”.
    • Introducere (4-5 rânduri).
    • Două paragrafe despre invenții și impact economic.
    • Adaugă un hyperlink către sursa informațiilor.
  3. Comunicare și colaborare (40 min):
  1. Simulează o conferință video/audio folosind NetMeeting sau o platformă similară.
  2. Folosește smileys și acronime în conversație (ex. 😊, LOL).
  3. Asigură-te că adresarea este politicoasă și respectă regulile conversației online.
  4. Administrarea și securizarea conexiunii (50 min):
  1. Configurează setările unui sistem de operare pentru a te conecta la un provider de Internet.
  2. Explică cum utilizezi un firewall pentru a bloca accesul neautorizat.
  3. Prezintă pașii pentru criptarea unui mesaj și utilizarea unei semnături digitale.

Criterii de Evaluare:

Secțiunea teoretică (40% din nota finală):

  1. Corectitudinea și claritatea răspunsurilor teoretice (30%).
  2. Organizarea ideilor și detalii oferite (10%).

Secțiunea practică (60% din nota finală):

  1. E-mail (20%): Corectitudinea creării, trimiterii și organizării mesajelor.
  2. Referatul (15%): Utilizarea informațiilor corecte și redactarea clară.
  3. Comunicare online (10%): Aplicarea regulilor de chat și politețe.
  4. Securitate (15%): Corectitudinea configurării și explicațiilor oferite.

Total: 100 puncte.


Rezultate Așteptate:

Elevii vor înțelege și aplica principiile de bază ale utilizării și securizării Internetului, demonstrând o gândire logică, organizare și responsabilitate.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *