Fise Informatica si TIC clasa a-VI-a - Gimnaziu
S1 – Recapitulare clasa a V-a – Informatică și TIC
Clasa: a VI-aDurata: 1 orăSubiect: Consolidarea cunoștințelor de bază din clasa a V-a Obiective Partea I: Întrebări teoretice (5 puncte) Partea II: Exerciții practice (10 puncte) Exercițiul 1: Reprezentarea unui algoritm Exercițiul 2: Proiect simplu în Scratch Criterii de evaluare: Partea III: Creativitate (5 puncte)Creează un algoritm pentru o activitate zilnică (ex.: pregătirea pentru școală)....
S2 – Microsoft PowerPoint – Elemente de interfață grafică
Clasa: a VI-aDurata: 1 orăSubiect: Explorarea interfeței grafice în Microsoft PowerPoint Obiective Activitatea 1: Introducerea în Microsoft PowerPoint Instrucțiuni: Întrebări: Activitatea 2: Crearea și personalizarea unui diapozitiv Instrucțiuni: Exercițiu: Personalizează diapozitivul adăugând o culoare de fundal din opțiunea „Format Background”. Activitatea 3: Inserarea elementelor multimedia Instrucțiuni: Întrebare: Cum poți muta sau redimensiona elementele adăugate pe...
S3 – Structura unei prezentări și operații de editare a acesteia
Clasa: a VI-aDurata: 1 orăSubiect: Organizarea structurii unei prezentări și editarea acesteia în PowerPoint Obiective Activitatea 1: Ce este structura unei prezentări? Instrucțiuni: Întrebare: De ce este importantă o structură logică într-o prezentare? Activitatea 2: Operații de editare – Adăugare și ștergere de diapozitive Instrucțiuni: Exercițiu: Cum poți recupera un diapozitiv șters din greșeală? Activitatea...
S4 – Obiecte în diapozitive
Clasa: a VI-aDurata: 1 orăSubiect: Inserarea și gestionarea obiectelor în diapozitivele PowerPoint Obiective Activitatea 1: Ce sunt obiectele în diapozitive? Instrucțiuni: Întrebare: Ce tipuri de obiecte folosești cel mai des în prezentări? Activitatea 2: Inserarea și editarea obiectelor Instrucțiuni: Exercițiu: Cum modifici un obiect dacă greșești poziția sau dimensiunea? Activitatea 3: Gruparea obiectelor Instrucțiuni: Întrebare:...
S5 – Efecte de tranziție și animație în PowerPoint
Clasa: a VI-aDurata: 1 orăSubiect: Utilizarea efectelor de tranziție și animație pentru îmbunătățirea prezentărilor Obiective Activitatea 1: Ce sunt tranzițiile și animațiile? Instrucțiuni: Întrebare: De ce este important să nu folosești prea multe efecte într-o prezentare? Activitatea 2: Aplicarea tranzițiilor între diapozitive Instrucțiuni: Exercițiu: Cum testezi toate tranzițiile din prezentare? Activitatea 3: Adăugarea animațiilor Instrucțiuni:...
S6 – Exerciții practice în PowerPoint
Clasa: a VI-aDurata: 1 orăSubiect: Aplicarea noțiunilor învățate pentru crearea și personalizarea prezentărilor Obiective Exercițiul 1: Crearea unei prezentări Instrucțiuni: Criterii de evaluare: Exercițiul 2: Aplicarea efectelor de tranziție și animație Instrucțiuni: Întrebare: Cum poți face tranzițiile și animațiile să fie mai fluide? Exercițiul 3: Inserarea și editarea obiectelor Instrucțiuni: Exercițiu suplimentar: Cum poți grupa...
S7 – Modalități de expunere a unei prezentări
Clasa: a VI-aDurata: 1 orăSubiect: Reguli de proiectare și susținere a unei prezentări eficiente Obiective Activitatea 1: Modalități de expunere a unei prezentări Instrucțiuni: Întrebare: Ce avantaje și dezavantaje are fiecare metodă de expunere? Activitatea 2: Reguli elementare de proiectare Instrucțiuni: Exercițiu: Ce elemente de design ar trebui evitate într-o prezentare? Activitatea 3: Reguli de...
S8 – S9 – Crearea unei prezentări
Clasa: a VI-aDurata: 2 oreSubiect: Crearea unei prezentări personalizate în Microsoft PowerPoint Obiective Ora 1: Crearea structurii prezentării Activitatea 1: Planificarea prezentării Instrucțiuni: Întrebare: Cum organizezi informația pentru ca prezentarea să fie clară și logică? Activitatea 2: Crearea primelor diapozitive Instrucțiuni: Exercițiu: Aplică un șablon de design pentru întreaga prezentare din fila „Design”. Ora 2:...
S10 – Fișa de lucru: Verifică-ți cunoștințele!
Clasa: a VI-aDurata: 1 orăSubiect: Testare rapidă a cunoștințelor despre Microsoft PowerPoint Obiective Partea I: Întrebări teoretice (5 puncte) Partea II: Identificarea corectă a instrumentelor (5 puncte) Instrucțiuni: Partea III: Exercițiu practic (10 puncte) Sarcină: Creează o mini-prezentare de 3 diapozitive cu următoarele cerințe: Criterii de evaluare: Partea IV: Creativitate și verificare (5 puncte) Exercițiu...
S11 – Animații grafice
Clasa: a VI-aDurata: 1 orăSubiect: Crearea și personalizarea animațiilor grafice Obiective Activitatea 1: Ce sunt animațiile grafice? Instrucțiuni: Întrebare: Cum crezi că sunt folosite animațiile grafice în viața de zi cu zi? Activitatea 2: Crearea unei animații simple Instrucțiuni: Exercițiu: Cum poți face mișcarea mai fluidă? Activitatea 3: Personalizarea animațiilor Instrucțiuni: Exercițiu: Ce alte efecte...
S12 – Structura unei animații grafice
Clasa: a VI-aDurata: 1 orăSubiect: Înțelegerea structurii și componentelor unei animații grafice Obiective Activitatea 1: Ce este structura unei animații grafice? Instrucțiuni: Întrebare: Ce se întâmplă dacă unul dintre aceste elemente lipsește? Activitatea 2: Planificarea unei animații simple Instrucțiuni: Exercițiu: Cum vei sincroniza mișcarea mingii cu timpul? Activitatea 3: Crearea animației folosind un instrument digital...
S13 – Gestionarea animațiilor grafice
Clasa: a VI-aDurata: 1 orăSubiect: Controlul și optimizarea animațiilor grafice Obiective Activitatea 1: Ce înseamnă gestionarea animațiilor grafice? Instrucțiuni: Întrebare: Ce se întâmplă dacă o animație este prea rapidă sau prea lentă? Activitatea 2: Crearea și ajustarea animațiilor Instrucțiuni: Exercițiu: Cum poți seta animația să înceapă automat sau la clic? Activitatea 3: Sincronizarea animațiilor și...
S14 – S15 – Obiecte 3D în PowerPoint
Clasa: a VI-aDurata: 2 oreSubiect: Crearea și utilizarea obiectelor 3D în prezentări PowerPoint Obiective Ora 1: Introducerea obiectelor 3D Activitatea 1: Ce sunt obiectele 3D? Instrucțiuni: Întrebare: De ce crezi că obiectele 3D sunt mai atractive decât imaginile plane? Activitatea 2: Inserarea unui obiect 3D Instrucțiuni: Exercițiu: Adaugă un obiect 3D pe un fundal tematic...
S16-S17-S18 3D în PowerPoint
Fișa de lucru: Obiecte 3D în PowerPoint Clasa: a VI-aDurata: 2 oreSubiect: Crearea și utilizarea obiectelor 3D în prezentări PowerPoint Obiective Ora 1: Introducerea obiectelor 3D Activitatea 1: Ce sunt obiectele 3D? Instrucțiuni: Întrebare: De ce crezi că obiectele 3D sunt mai atractive decât imaginile plane? Activitatea 2: Inserarea unui obiect 3D Instrucțiuni: Exercițiu: Adaugă...
S19 – Măsuri de siguranță în utilizarea Internetului. Protecția datelor personale
Clasa: a VI-aDurata: 1 orăSubiect: Cum să utilizăm Internetul în siguranță și să protejăm datele personale Obiective Activitatea 1: Ce înseamnă siguranța pe Internet? Instrucțiuni: Întrebare: Cum identifici un site web sigur (ex.: simbolul lacătului în bara de adresă)? Activitatea 2: Recunoașterea situațiilor nesigure Instrucțiuni: Exercițiu: Ce reguli generale trebuie să urmezi pentru a evita...
S20-S21 – Poșta electronică. Crearea de adrese de email. Noțiuni introductive
Clasa: a VI-aDurata: 2 oreSubiect: Introducere în utilizarea poștei electronice și crearea unei adrese de email Obiective Ora 1: Introducere în poșta electronică Activitatea 1: Ce este poșta electronică? Instrucțiuni: Întrebare: Ce informații sunt necesare pentru a crea o adresă de email? Activitatea 2: Componentele unui email Instrucțiuni: Exercițiu: Cum alegi un nume potrivit pentru...
S22 – Mesaje electronice
Clasa: a VI-aDurata: 1 orăSubiect: Crearea, trimiterea și gestionarea mesajelor electronice Obiective Activitatea 1: Structura unui mesaj electronic Instrucțiuni: Întrebare: De ce este important să ai un subiect clar în mesajele electronice? Activitatea 2: Redactarea unui mesaj electronic Instrucțiuni: Exercițiu practic: Creează un email prin care întrebi despre programul unei activități școlare. Activitatea 3: Gestionarea...
S23 – Reguli de comunicare în mediul online
Fișa de lucru: Reguli de comunicare în mediul online Clasa: a VI-aDurata: 1 orăSubiect: Bune practici și reguli pentru o comunicare eficientă și sigură în mediul online Obiective Activitatea 1: Ce este comunicarea în mediul online? Instrucțiuni: Întrebare: Cum poate un mesaj scris să fie înțeles greșit? Activitatea 2: Reguli de etichetă digitală Instrucțiuni: Exercițiu:...
S24 – Verifică-ți cunoștințele!
Fișa de lucru: Verifică-ți cunoștințele! Clasa: a VI-aDurata: 2 oreSubiect: Recapitularea și consolidarea cunoștințelor din lecțiile anterioare Obiective Ora 1: Întrebări teoretice și exerciții scrise Partea I: Întrebări teoretice (10 puncte) Partea II: Analiza scenariilor (10 puncte) Scenariu: Maria a primit un email de la o adresă necunoscută, care îi promite un premiu dacă își...
S25 – Elemente de bază utilizate în exersarea algoritmilor
Fișa de lucru: Elemente de bază utilizate în exersarea algoritmilor Clasa: a VI-aDurata: 1 orăSubiect: Identificarea elementelor fundamentale utilizate în construirea și exersarea algoritmilor Obiective Activitatea 1: Ce este un algoritm? Instrucțiuni: Întrebare: De ce este important să urmezi pașii în ordine într-un algoritm? Activitatea 2: Structura unui algoritm Instrucțiuni: Exercițiu: Scrie structura unui algoritm...
S26 – Schema logică
Fișa de lucru: Schema logică Clasa: a VI-aDurata: 1 orăSubiect: Crearea și utilizarea schemelor logice pentru reprezentarea algoritmilor Obiective Activitatea 1: Ce este o schemă logică? Instrucțiuni: Întrebare: De ce este utilă o schemă logică în rezolvarea problemelor? Activitatea 2: Crearea unei scheme logice simple Instrucțiuni: Exercițiu: Cum arată rombul (decizia) în acest exemplu? Activitatea...
S27 – Exerciții practice – Algoritmi și Pseudocod
Fișa de lucru: Exerciții practice – Algoritmi și Pseudocod Clasa: a VI-aDurata: 1 orăSubiect: Aplicarea noțiunilor despre algoritmi, schemă logică și pseudocod Obiective Partea I: Întrebări scurte (5 puncte) Partea II: Exerciții de scriere în pseudocod (10 puncte) Exercițiul 1: Număr par sau impar Scrie pseudocodul pentru a verifica dacă un număr este par sau...
S28 – S29 Verifică-ți cunoștințele!
Fișa de lucru: Verifică-ți cunoștințele! Clasa: a VI-aDurata: 1 orăSubiect: Evaluarea cunoștințelor despre algoritmi, scheme logice și pseudocod Obiective Partea I: Întrebări teoretice (5 puncte) Partea II: Identificarea greșelilor (5 puncte) Revizuiește următorul pseudocod și identifică greșelile:Problema: Calculul perimetrului unui pătrat. START Citește lungimea P = L * 4 STOP Întrebări: Partea III: Exerciții practice...
S30 – Recapitulare finală
Fișa de lucru: Recapitulare finală Clasa: a VI-aDurata: 2 oreSubiect: Consolidarea cunoștințelor despre algoritmi, scheme logice, pseudocod și aplicarea lor practică Obiective Ora 1: Recapitulare teoretică și aplicații simple Activitatea 1: Întrebări scurte (10 puncte) Activitatea 2: Identificarea elementelor esențiale Instrucțiuni: START Citește N Dacă N > 0 atunci Afișează „Pozitiv” Altfel dacă N...