Rezolvare probleme de matematica

Se citesc două numere care reprezintă dimensiunea înălţimii şi a razei unui cilindru circular drept. Să se calculeze aria laterală, aria toatală şi volumul cilindrului şi ale conului circular drept de aceeaşi rază şi înălțime cu cilindrul. 1

#include <iostream> #include <cmath> // pentru functia sqrt() using namespace std; int main() {     double h, r; // dimensiunile cilindrului     double Al_c, At_c, V_c; // aria laterala, aria totala, volumul cilindrului     double Al_co, At_co, V_co; // aria laterala, aria totala, volumul conului     double l; // generatoarea conului     // citim dimensiunile...

Citește Mai Mult

Se citesc trei numere întregi a, b şi c. Dacă pot reprezenta laturile unui triunghi, să se calculeze dimensiunile razei cercului înscris, razei cercului circumscris, razelor cercurilor exînscrise şi a înălțimilor. 2

#include <iostream> #include <cmath> using namespace std; int main() {     int a, b, c;     cout << „Introduceti laturile triunghiului: „;     cin >> a >> b >> c;     // Verificăm dacă cele trei laturi pot forma un triunghi     if (a + b > c && b + c > a &&...

Citește Mai Mult

Să se determine rădăcinile ecuaţiei a*x4 +b*x2+c=0. Coeficienţii ecuației se citesc de la tastatură. 3

#include <iostream> #include <cmath> using namespace std; int main() {     int a, b, c;     cout << „Introduceti coeficientii ecuatiei (a*x^4 + b*x^2 + c = 0): „;     cin >> a >> b >> c;     if (a == 0) {         // Ecuatia devine de gradul 2: b*x^2 + c = 0...

Citește Mai Mult

Se citesc de la tastatură numărătorul a şi numitorul b ale unei fracţii. Să se afişeze fracţia simplificată. 4

#include <iostream> using namespace std; int main() {     int a, b;     cout << „Introduceti numaratorul: „;     cin >> a;     cout << „Introduceti numitorul: „;     cin >> b;     int temp, gcd;     int numarator = a;     int numitor = b;     // gasirea celui mai mare divizor comun    ...

Citește Mai Mult

Se citesc coordonatele unui punct din plan. Să se precizeze unde este situat punctul în plan (numele axei sau numărul cadranului). 5

#include <iostream> using namespace std; int main() {     int x, y;     cout << „Introduceti coordonatele punctului (x, y): „;     cin >> x >> y;     if (x == 0 && y == 0) {         cout << „Punctul se afla in origine.” << endl;     } else if (x == 0) {...

Citește Mai Mult

Se citesc coordonatele a două puncte din plan. Să se calculeze distanţa dintre ele şi coordonatele mijlocului segmentului de dreaptă care le uneşte. 6

#include <iostream> #include <cmath> // biblioteca pentru functia sqrt using namespace std; int main() {     // Citirea coordonatelor punctelor     float x1, y1, x2, y2;     cout << „Introduceti coordonatele primului punct: „;     cin >> x1 >> y1;     cout << „Introduceti coordonatele celui de-al doilea punct: „;     cin >> x2 >>...

Citește Mai Mult

Se citesc coordonatele a trei puncte din plan. Să se precizeze dacă punctele  sunt coliniare sau nu. 7

#include <iostream> #include <cmath> using namespace std; int main() {     // Citim coordonatele punctelor     double x1, y1, x2, y2, x3, y3;     cout << „Introduceti coordonatele punctului A: „;     cin >> x1 >> y1;     cout << „Introduceti coordonatele punctului B: „;     cin >> x2 >> y2;     cout << „Introduceti...

Citește Mai Mult

Se citesc coeficienții ecuaţiei carteziene generale a unei drepte. Să se precizeze cum este dreapta: oarecare, prima bisectoare, a doua bisectoare, trece prin origine, paralelă cu Ox, paralelă cu Oy, axa Ox sau axa Oy. 8

#include <iostream> using namespace std; int main() {     int a, b, c;     cout << „Introduceti coeficientii a, b si c: „;     cin >> a >> b >> c;     if (a != 0 && b != 0) {         cout << „Dreapta este oarecare.”;     }     else if (a == 0...

Citește Mai Mult

Se citesc coordonatele vârțurilor unui triunghi. Să se determine coordonatele ortocentrului. 9

#include <iostream> #include <cmath> using namespace std; int main() {     // Citirea coordonatelor punctelor     double x1, y1, x2, y2, x3, y3;     cout << „Introduceti coordonatele punctului A: „;     cin >> x1 >> y1;     cout << „Introduceti coordonatele punctului B: „;     cin >> x2 >> y2;     cout << „Introduceti...

Citește Mai Mult

Se citesc coordonatele a două vârfuri ale unui triunghi şi coordonatele ortocentrului. Să se determine coordonatele celuilalt vârf. 10

Pentru a determina coordonatele celui de-al treilea vârf al triunghiului, putem folosi relația: H = A + B + C unde H este ortocentrul, iar A, B și C sunt vârfurile triunghiului. Mai întâi, vom calcula coordonatele vârfului C astfel: C = 2 * H – A – B Explicație: Din relația H = A...

Citește Mai Mult

Se citesc coeficienţii ecuațiilor carteziene generale pentru trei drepte. Să se determine dacă dreptele sunt paralele şi echidistante. 11

#include <iostream> #include <cmath> using namespace std; int main() {     // Citim coeficienții pentru cele trei drepte     double a1, b1, c1, a2, b2, c2, a3, b3, c3;     cout << „Introduceti coeficientii pentru cele trei drepte:\n”;     cin >> a1 >> b1 >> c1 >> a2 >> b2 >> c2 >> a3 >>...

Citește Mai Mult

Se citesc coordonatele vârfului unui pătrat şi coeficienţii ecuaţiei carteziene generale a unei drepte pe care se găseşte una dintre laturile pătratului care nu trece prin acel vârf. Să se determine coordonatele celorlate vârfuri ale pătratului şi aria pătratului. 12

#include <iostream> #include <cmath> using namespace std; int main() {     // Citim coordonatele vârfului pătratului     double x, y;     cout << „Introduceti coordonatele varfului pătratului: „;     cin >> x >> y;     // Citim coeficienţii ecuaţiei dreptei pe care se găseşte o latură a pătratului     double a, b, c;     cout...

Citește Mai Mult

Se citesc coordonatele a trei puncte din plan. Să se precizeze dacă ele pot fi vârfurile unui triunghi. În caz afirmativ, să se spună de ce tip este triunghiul  (oarecare, echilateral, isoscel, dreptunghic, dreptunghic isoscel) şi să se calculeze aria şi perimetrul triunghiului. 13

#include <iostream> #include <cmath> using namespace std; int main() {    double x1, y1, x2, y2, x3, y3;    cout << „Introduceti coordonatele pentru cele trei puncte: ” << endl;    cin >> x1 >> y1 >> x2 >> y2 >> x3 >> y3;    // Calculam lungimile laturilor triunghiului    double a = sqrt(pow(x2...

Citește Mai Mult

Se citesc un număr natural n și un număr real / care reprezintă lungimea laturii unui pătrat. Pătratului i se circumscrie un cerc, cercului un pătrat ş.a.m.d. Să se determine aria pătratului şi a cercului obținute după n operaţii de circumscriere. 15

#include <iostream> #include <cmath> using namespace std; int main() {     int n;     double l;     cout << „Introduceti numarul de operatii (n): „;     cin >> n;     cout << „Introduceti lungimea laturii patratului (l): „;     cin >> l;     double r = l / 2;     double a = l *...

Citește Mai Mult