Fise Informatica si TIC clasa a-V-a - Gimnaziu
S1 – Normele de securitate și protecție a muncii în laboratorul de Informatică
Fișa de lucru: Normele de securitate și protecție a muncii în laboratorul de Informatică Clasa: a V-a Durata: 1 oră Subiect: Siguranța și regulile de comportament în laborator Obiective Activitatea 1: Ce sunt normele de securitate? Instrucțiuni: Întrebare: Ce s-ar putea întâmpla dacă normele nu sunt respectate? Activitatea 2: Reguli de bază pentru comportament în...
S1p – Poziția corectă a corpului la stația de lucru
Fișa de lucru: Poziția corectă a corpului la stația de lucru Clasa: a V-aDurata: 0.5 orăSubiect: Ergonomia și poziția corectă la calculator Obiective Activitatea 1: Importanța poziției corecte la calculator Instrucțiuni: Discuție: Activitatea 2: Reguli pentru poziția corectă Instrucțiuni: Întrebare: Ce poți ajusta la stația ta de lucru pentru a fi mai confortabil? Activitatea 3:...
S2 – Structura generală a unui sistem de calcul
Fișa de lucru: Structura generală a unui sistem de calcul Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Părțile componente ale calculatorului și rolul lor Obiective Activitatea 1: Ce este un sistem de calcul? Instrucțiuni: Întrebare: De ce este important să înțelegem cum funcționează un calculator? Activitatea 2: Părțile componente ale calculatorului Hardware (Componente fizice): Software (Programe): Activitatea...
S3 – Dispozitive de intrare a datelor
Fișa de lucru: Dispozitive de intrare a datelor Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Identificarea și utilizarea dispozitivelor de intrare a datelor Obiective Activitatea 1: Ce sunt dispozitivele de intrare? Instrucțiuni: Întrebare: De ce este important să avem dispozitive de intrare eficiente? Activitatea 2: Exemple de dispozitive de intrare Exercițiu: Grupează dispozitivele în funcție de utilizarea...
S4 – Dispozitive de stocare a datelor
Fișa de lucru: Dispozitive de stocare a datelor Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Tipuri de dispozitive de stocare, capacitatea de stocare și comparații Obiective Activitatea 1: Ce sunt dispozitivele de stocare? Instrucțiuni: Întrebare: De ce este importantă capacitatea de stocare? Activitatea 2: Exemple de dispozitive de stocare Exercițiu: Clasifică dispozitivele de stocare în funcție de...
S5 – Recapitulare – Informatica și TIC
Fișa de lucru: Recapitulare – Informatica și TIC Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Recapitularea conceptelor studiate până acum Obiective Activitatea 1: Test de verificare Instrucțiuni: Activitatea 2: Asociere și completare Instrucțiuni: Termen Descriere Exemplu Normă de securitate _______________________________ Nu ating cablurile electrice Componentă hardware _______________________________ ___________________________ Dispozitiv de intrare _______________________________ ___________________________ Unitate de stocare _______________________________...
S6 – Evaluare sumativă – Informatică și TIC
Fișa de lucru: Evaluare sumativă – Informatică și TIC Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Evaluare sumativă pe baza conceptelor studiate Instrucțiuni pentru elevi Partea I: Întrebări de tip grilă (5 puncte) Partea II: Răspunsuri scurte (5 puncte) Partea III: Activitate practică (10 puncte) Componentă Tip (Hardware/Software) Rolul său Tastatură _______________________ __________________________ Sistem de operare _______________________...
S7 – Rolul unui editor grafic – Paint
Fișa de lucru: Rolul unui editor grafic – Paint Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Introducere în aplicațiile de editare grafică Obiective Activitatea 1: Ce este un editor grafic? Instrucțiuni: Întrebare: De ce este important să cunoaștem un editor grafic? Activitatea 2: Explorarea interfeței Paint Instrucțiuni: Exercițiu: Desenează o linie folosind creionul și șterge o parte...
S8 – Elemente de interfață specifice
Fișa de lucru: Elemente de interfață specifice Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Explorarea elementelor de interfață specifice în aplicații informatice Obiective Activitatea 1: Ce este o interfață? Instrucțiuni: Întrebare: Cum te ajută o interfață prietenoasă să folosești mai ușor o aplicație? Activitatea 2: Identificarea elementelor de interfață Instrucțiuni: Exercițiu: Notează funcțiile acestor elemente în caiet....
S9 – Principalele comenzi ale unui editor grafic
Fișa de lucru: Principalele comenzi ale unui editor grafic Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Utilizarea principalelor comenzi în Paint Obiective Activitatea 1: Explorarea comenzilor din Paint Instrucțiuni: Exercițiu: Creează un fișier nou, desenează o linie și încearcă comenzile Undo și Redo. Activitatea 2: Utilizarea instrumentelor de desen Instrucțiuni: Întrebare: Ce diferență observi între creion și...
S10 – Instrumente de desenare în Paint
Fișa de lucru: Instrumente de desenare în Paint Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Utilizarea instrumentelor de desenare pentru crearea și editarea imaginilor Obiective Activitatea 1: Explorarea instrumentelor de desenare Instrucțiuni: Exercițiu: Creează un desen simplu utilizând fiecare instrument. Activitatea 2: Desenarea formelor geometrice Instrucțiuni: Întrebare: Cum modifici dimensiunea unei forme după ce ai desenat-o? Activitatea...
S11 – Utilizarea culorilor în prelucrarea imaginilor
Fișa de lucru: Utilizarea culorilor în prelucrarea imaginilor Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Explorarea și utilizarea culorilor în Paint Obiective Activitatea 1: Explorarea paletei de culori Instrucțiuni: Întrebare: Cum poți selecta o culoare diferită pentru fundal? Activitatea 2: Crearea de culori personalizate Instrucțiuni: Exercițiu: Creează o nuanță de verde diferită față de cele din paleta...
S12 – Stiluri de umplere în Paint
Fișa de lucru: Stiluri de umplere în Paint Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Utilizarea diferitelor stiluri de umplere în Paint pentru a crea imagini artistice Obiective Activitatea 1: Explorarea instrumentului „Fill with color” Instrucțiuni: Exercițiu: Ce se întâmplă dacă încerci să umpli o zonă care nu este complet închisă? Activitatea 2: Stiluri de umplere cu...
S13 – Inserarea și formatarea textului în Paint
Fișa de lucru: Inserarea și formatarea textului în Paint Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Utilizarea instrumentului de text și tehnici de formatare în Paint Obiective Activitatea 1: Introducerea în instrumentul de text Instrucțiuni: Exercițiu: Ce observi în momentul în care scrii textul? (ex.: fundalul și bara de formatare). Activitatea 2: Formatarea textului Instrucțiuni: Întrebare: Cum...
S14 – Evaluare sumativă – Aplicații de editare grafică
Fișa de lucru: Evaluare sumativă – Aplicații de editare grafică Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Evaluare sumativă pe baza cunoștințelor despre aplicațiile de editare grafică (Paint) Instrucțiuni pentru elevi Partea I: Întrebări teoretice (5 puncte) Partea II: Activități practice (10 puncte) Exercițiul 1: Utilizarea instrumentelor de desenare Criterii de evaluare: Exercițiul 2: Inserarea și formatarea...
S15 – Noțiunea de algoritm
Fișa de lucru: Proprietățile algoritmilor Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Explorarea proprietăților fundamentale ale algoritmilor Obiective Activitatea 1: Ce sunt proprietățile algoritmilor? Instrucțiuni: Întrebare: Ce se întâmplă dacă un algoritm nu respectă claritatea? Activitatea 2: Identificarea proprietăților Instrucțiuni: Activitatea 3: Corectitudinea algoritmilor Instrucțiuni: Exercițiu: Scrieți algoritmul corect și verificați-l împreună cu profesorul. Activitatea 4: Crearea...
S16 – Proprietățile algoritmilor
Fișa de lucru: Proprietățile algoritmilor Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Explorarea proprietăților fundamentale ale algoritmilor Obiective Activitatea 1: Ce sunt proprietățile algoritmilor? Instrucțiuni: Întrebare: Ce se întâmplă dacă un algoritm nu respectă claritatea? Activitatea 2: Identificarea proprietăților Instrucțiuni: Activitatea 3: Corectitudinea algoritmilor Instrucțiuni: Exercițiu: Scrieți algoritmul corect și verificați-l împreună cu profesorul. Activitatea 4: Crearea...
S17 – Clasificarea datelor cu care lucrează algoritmii
Fișa de lucru: Clasificarea datelor cu care lucrează algoritmii Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Tipurile de date utilizate de algoritmi și clasificarea lor Obiective Activitatea 1: Ce sunt datele în algoritmi? Instrucțiuni: Întrebare: Cum influențează tipul datelor rezultatul algoritmilor? Activitatea 2: Exemple de tipuri de date Tip de date Exemple din viața reală Exemple din...
S18 – Constante și variabile într-un algoritm
Fișa de lucru: Constante și variabile într-un algoritm Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Introducerea constantelor și variabilelor în algoritmi Obiective Activitatea 1: Ce sunt constantele și variabilele? Instrucțiuni: Întrebare: De ce este importantă diferențierea între constante și variabile într-un algoritm? Activitatea 2: Clasificarea constantelor și variabilelor Instrucțiuni: Exemplu Constantă sau Variabilă? Explicație Numărul maxim de...
S19 – Expresii și operatori folosiți într-un algoritm
Fișa de lucru: Expresii și operatori folosiți într-un algoritm Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Introducerea expresiilor și operatorilor în algoritmi Obiective Activitatea 1: Ce sunt expresiile și operatorii? Instrucțiuni: Exercițiu: Găsește exemple de expresii matematice sau logice utilizate în viața de zi cu zi. Activitatea 2: Exemple de expresii simple Instrucțiuni: Expresie Tip de operator...
S20 – Structura secvențială (liniară)
Fișa de lucru: Structura secvențială (liniară) Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Înțelegerea structurii secvențiale într-un algoritm Obiective Activitatea 1: Ce este structura secvențială? Instrucțiuni: Întrebare: Ce se întâmplă dacă un pas este omis? Activitatea 2: Identificarea structurii secvențiale Instrucțiuni: Sarcină: Prepararea unui ceai. Exercițiu: Cum ai simplifica algoritmul pentru a-l face mai eficient? Activitatea 3:...
S21 – Structura alternativă (decizională)
Fișa de lucru: Structura alternativă (decizională) Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Înțelegerea structurii alternative într-un algoritm Obiective Activitatea 1: Ce este structura alternativă? Instrucțiuni: Întrebare: De ce este important să avem condiții clare în algoritmi? Activitatea 2: Exemplu simplu de structură decizională Sarcină: Verificarea dacă un număr este par sau impar. Exercițiu: Cum ar arăta...
S22 – Recapitulare – Algoritmi
Fișa de lucru: Recapitulare – Algoritmi Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Consolidarea conceptelor despre algoritmi Obiective Partea I: Întrebări teoretice (5 puncte) Partea II: Identificarea structurilor (5 puncte) Sarcină: Determinarea dacă un elev a promovat. Exercițiu: Reprezintă acest algoritm într-o diagramă logică (flowchart). Partea III: Activitate practică (10 puncte) Exercițiul 1: Scrierea unui algoritm Creează...
S23 – Evaluare sumativă – Algoritmi
Fișa de lucru: Evaluare sumativă – Algoritmi Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Evaluarea cunoștințelor despre algoritmi Instrucțiuni pentru elevi Partea I: Întrebări teoretice (5 puncte) Partea II: Identificarea structurilor (5 puncte) Sarcină: Determinarea stării vremii. Partea III: Activitate practică (10 puncte) Exercițiul 1: Scrierea unui algoritm secvențial Creează un algoritm pentru calcularea perimetrului unui dreptunghi:...
S24 – Elemente de interfață specifice mediilor grafice de programare (interactive)
Fișa de lucru: Elemente de interfață specifice mediilor grafice de programare (interactive) Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Explorarea interfeței mediilor grafice de programare Obiective Activitatea 1: Ce sunt mediile grafice de programare? Instrucțiuni: Întrebare: Cum te poate ajuta o interfață grafică să înțelegi programarea? Activitatea 2: Explorarea interfeței Instrucțiuni: Exercițiu: Notează rolul fiecărui element identificat....
S25 – Modalități de reprezentare a structurilor alternative prin blocuri grafice
Fișa de lucru: Modalități de reprezentare a structurilor alternative prin blocuri grafice Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Reprezentarea structurilor alternative folosind diagrame logice Obiective Activitatea 1: Recapitulare – Structura alternativă Instrucțiuni: Întrebare: Ce se întâmplă dacă o condiție nu este bine definită? Activitatea 2: Reprezentarea unei structuri alternative simple Instrucțiuni: Sarcină: Verificarea dacă un număr...
S26-S27 – Analiza și modificarea unui proiect creat într-un mediu grafic de programare
Fișa de lucru: Analiza și modificarea unui proiect creat într-un mediu grafic de programare Clasa: a V-aDurata: 2 oreSubiect: Analiza și îmbunătățirea unui proiect Scratch Obiective Ora 1: Analiza unui proiect existent Activitatea 1: Explorarea proiectului Instrucțiuni: Întrebări: Activitatea 2: Descrierea funcționalității Instrucțiuni: Exercițiu: Ce alte funcții ai dori să adaugi în proiect? Ora 2:...
S28-S29 – Recapitulare – Medii grafice de programare
Fișa de lucru: Recapitulare – Medii grafice de programare Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Consolidarea cunoștințelor despre medii grafice de programare (ex.: Scratch) Obiective Partea I: Întrebări teoretice (5 puncte) Partea II: Identificarea elementelor (5 puncte) Descriere: Blocuri: Exercițiu: Desenează o diagramă logică pentru acest proiect. Partea III: Activitate practică (10 puncte) Exercițiul 1: Crearea...
S30 – Evaluare sumativă – Medii grafice de programare
Fișa de lucru: Evaluare sumativă – Medii grafice de programare Clasa: a V-aDurata: 1 orăSubiect: Evaluarea cunoștințelor despre medii grafice de programare (ex.: Scratch) Instrucțiuni pentru elevi Partea I: Întrebări teoretice (5 puncte) Partea II: Identificarea elementelor (5 puncte) Descriere: Blocuri utilizate: Partea III: Activitate practică (10 puncte) Exercițiul 1: Crearea unui proiect simplu Criterii...