|

S30 – Evaluare sumativă – Medii grafice de programare

Fișa de lucru: Evaluare sumativă – Medii grafice de programare

Clasa: a V-a
Durata: 1 oră
Subiect: Evaluarea cunoștințelor despre medii grafice de programare (ex.: Scratch)


Instrucțiuni pentru elevi

  • Completați toate cerințele din această fișă.
  • Citiți cu atenție fiecare exercițiu și răspundeți pe foaia de lucru sau în Scratch, după caz.
  • Timp total: 60 de minute.

Partea I: Întrebări teoretice

(5 puncte)

  1. Ce este un mediu grafic de programare?
  2. Numește și descrie două tipuri de blocuri utilizate în Scratch.
  3. Care este rolul zonei de cod într-un mediu grafic de programare?
  4. Cum poți adăuga un sunet unui sprite în Scratch?
  5. Ce se întâmplă când un algoritm nu are o condiție bine definită?

Partea II: Identificarea elementelor

(5 puncte)

  1. Analizează următorul proiect Scratch:

Descriere:

  1. Sprite-ul se deplasează 10 pași înainte.
  2. Când atinge marginea, schimbă direcția.
  3. Afișează un mesaj: „La revedere!” timp de 2 secunde.

Blocuri utilizate:

  1. „Când steagul verde este apăsat”.
  2. „Mergi 10 pași”.
  3. „Dacă la margine, schimbă direcția”.
  4. „Afișează text: La revedere!”.
  5. Răspunde la întrebări:
  1. Ce tip de bloc este utilizat pentru condiția „Dacă la margine”?
  2. Ce alte blocuri ai putea adăuga pentru a face proiectul mai interactiv?

Partea III: Activitate practică

(10 puncte)

Exercițiul 1: Crearea unui proiect simplu

  1. Creează un proiect Scratch care include:
  1. Un sprite care se deplasează înainte și spune „Salut!”.
  2. O condiție: Dacă sprite-ul atinge marginea, schimbă culoarea.
  3. Rulează proiectul și testează dacă funcționează corect.

Criterii de evaluare:

  • Utilizarea corectă a blocurilor.
  • Funcționalitatea fără erori.

Exercițiul 2: Algoritm interactiv

  1. Creează un proiect care include două sprite-uri:
    • Primul sprite (pisică) merge înainte și salută.
    • Al doilea sprite (balon) se ridică în aer și răspunde.

Criterii de evaluare:

  • Interacțiunea dintre sprite-uri.
  • Originalitatea proiectului.

Partea IV: Creativitate

(5 puncte)

  1. Creează un joc simplu în Scratch:
    • Sprite-ul principal să colecteze un obiect (ex.: stea sau cerc).
    • La fiecare colectare, sprite-ul să afișeze un mesaj: „Bravo!”.
    • La final, să afișeze un mesaj: „Ai câștigat!”.

Criterii de evaluare:

  • Complexitatea proiectului.
  • Interactivitatea și aspectul vizual.

Tema pentru acasă:

Creează un proiect în Scratch care să includă un scenariu interactiv cu cel puțin trei sprite-uri. Fiecare sprite să aibă o acțiune specifică (mișcare, sunet, schimbare de culoare). Salvează proiectul și prezintă-l la următoarea oră.


Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *