S9 – Principalele comenzi ale unui editor grafic
Fișa de lucru: Principalele comenzi ale unui editor grafic
Clasa: a V-a
Durata: 1 oră
Subiect: Utilizarea principalelor comenzi în Paint
Obiective
- Să identificăm și să utilizăm principalele comenzi dintr-un editor grafic.
- Să înțelegem rolul fiecărei comenzi și modul de aplicare în proiecte simple.
- Să realizăm o imagine utilizând comenzile de bază.
Activitatea 1: Explorarea comenzilor din Paint
Instrucțiuni:
- Deschide aplicația Paint.
- Identifică principalele comenzi din bara de instrumente:
- New: Creează un fișier nou.
- Open: Deschide un fișier existent.
- Save: Salvează lucrarea curentă.
- Undo: Anulează ultima acțiune.
- Redo: Reface ultima acțiune anulată.
Exercițiu: Creează un fișier nou, desenează o linie și încearcă comenzile Undo și Redo.
Activitatea 2: Utilizarea instrumentelor de desen
Instrucțiuni:
- Alege instrumentul „Pencil” din bara de instrumente și desenează o formă liberă.
- Utilizează instrumentul „Brush” pentru a colora forma desenată.
- Folosește „Eraser” pentru a corecta greșelile.
Întrebare: Ce diferență observi între creion și pensulă?
Activitatea 3: Forme și culori
Instrucțiuni:
- Alege un instrument de formă (ex.: dreptunghi, cerc).
- Desenează o casă utilizând formele:
- Dreptunghi pentru pereți.
- Triunghi pentru acoperiș.
- Utilizează instrumentul „Fill with color” pentru a colora casa.
- Modifică grosimea liniei utilizând meniul „Size”.
Exercițiu: Cum schimbi culoarea unei forme deja desenate?
Activitatea 4: Adăugarea de text
Instrucțiuni:
- Selectează instrumentul „Text” și creează un spațiu de text pe desen.
- Introdu un mesaj scurt, cum ar fi „Casa mea”.
- Schimbă fontul, dimensiunea și culoarea textului.
Întrebare: Cum poți edita textul după ce l-ai plasat?
Activitatea 5: Salvarea și deschiderea fișierelor
Instrucțiuni:
- Salvează desenul sub numele „Desenul_meu.bmp”.
- Închide Paint și redeschide fișierul salvat.
Întrebare: De ce este important să salvezi lucrările frecvent?
Tema pentru acasă:
Creează un desen în Paint care să includă:
- Forme geometrice pentru a desena o mașină.
- Culori diferite pentru fiecare parte a desenului.
- Un text care să descrie desenul.
Salvează fișierul și prezintă-l la următoarea oră.