|

S9 – Principalele comenzi ale unui editor grafic

Fișa de lucru: Principalele comenzi ale unui editor grafic

Clasa: a V-a
Durata: 1 oră
Subiect: Utilizarea principalelor comenzi în Paint


Obiective

  • Să identificăm și să utilizăm principalele comenzi dintr-un editor grafic.
  • Să înțelegem rolul fiecărei comenzi și modul de aplicare în proiecte simple.
  • Să realizăm o imagine utilizând comenzile de bază.

Activitatea 1: Explorarea comenzilor din Paint

Instrucțiuni:

  1. Deschide aplicația Paint.
  2. Identifică principalele comenzi din bara de instrumente:
    • New: Creează un fișier nou.
    • Open: Deschide un fișier existent.
    • Save: Salvează lucrarea curentă.
    • Undo: Anulează ultima acțiune.
    • Redo: Reface ultima acțiune anulată.

Exercițiu: Creează un fișier nou, desenează o linie și încearcă comenzile Undo și Redo.


Activitatea 2: Utilizarea instrumentelor de desen

Instrucțiuni:

  1. Alege instrumentul „Pencil” din bara de instrumente și desenează o formă liberă.
  2. Utilizează instrumentul „Brush” pentru a colora forma desenată.
  3. Folosește „Eraser” pentru a corecta greșelile.

Întrebare: Ce diferență observi între creion și pensulă?


Activitatea 3: Forme și culori

Instrucțiuni:

  1. Alege un instrument de formă (ex.: dreptunghi, cerc).
  2. Desenează o casă utilizând formele:
    • Dreptunghi pentru pereți.
    • Triunghi pentru acoperiș.
  3. Utilizează instrumentul „Fill with color” pentru a colora casa.
  4. Modifică grosimea liniei utilizând meniul „Size”.

Exercițiu: Cum schimbi culoarea unei forme deja desenate?


Activitatea 4: Adăugarea de text

Instrucțiuni:

  1. Selectează instrumentul „Text” și creează un spațiu de text pe desen.
  2. Introdu un mesaj scurt, cum ar fi „Casa mea”.
  3. Schimbă fontul, dimensiunea și culoarea textului.

Întrebare: Cum poți edita textul după ce l-ai plasat?


Activitatea 5: Salvarea și deschiderea fișierelor

Instrucțiuni:

  1. Salvează desenul sub numele „Desenul_meu.bmp”.
  2. Închide Paint și redeschide fișierul salvat.

Întrebare: De ce este important să salvezi lucrările frecvent?


Tema pentru acasă:

Creează un desen în Paint care să includă:

  • Forme geometrice pentru a desena o mașină.
  • Culori diferite pentru fiecare parte a desenului.
  • Un text care să descrie desenul.
    Salvează fișierul și prezintă-l la următoarea oră.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *