S1-S2 – Normele de securitate și protecție a muncii în laboratorul de informatică
Durata: 2 ore
Obiectivele lecției:
- Familiarizarea cu normele de securitate în laboratorul de informatică.
- Înțelegerea riscurilor asociate utilizării incorecte a echipamentelor.
- Evaluarea cunoștințelor elevilor printr-un test inițial.
Activități propuse:
Partea 1: Normele de securitate și protecție a muncii (40 minute)
- Introducere:
- Discutarea importanței respectării normelor de securitate în laborator.
- Explicarea consecințelor posibile ale utilizării necorespunzătoare a echipamentelor.
- Prezentare interactivă:
- Slide-uri sau afișe despre normele de siguranță:
- Poziția corectă la calculator.
- Evitarea cablurilor expuse.
- Utilizarea corectă a dispozitivelor (mouse, tastatură, monitor).
- Slide-uri sau afișe despre normele de siguranță:
- Exercițiu practic:
- Elevii identifică greșelile într-un set de imagini care prezintă diferite scenarii din laborator.
Partea 2: Recapitulare și test inițial (80 minute)
- Discuție recapitulativă:(20 minute)
- Întrebări deschise pentru a verifica înțelegerea normelor discutate.
- Exemplu: „Ce ar trebui să faci dacă observi un cablu deteriorat la calculator?”
- Test inițial:(60 minute)
Testul include:- Secțiunea I – Întrebări grilă:
Exemplu:- Care este poziția corectă la calculator?
a) Apropiat cu fața de monitor.
b) La 50-70 cm distanță de monitor.
c) Cu spatele sprijinit de scaun.
d) b și c sunt corecte.
- Care este poziția corectă la calculator?
- Secțiunea II – Întrebări de tip adevărat/fals:
Exemplu:- Este în regulă să mâncăm în laboratorul de informatică. (A/F)
- Secțiunea III – Întrebări deschise:
Exemplu:- Explică în câteva propoziții ce măsuri ai lua dacă observi fum provenind de la un echipament din laborator.
- Secțiunea I – Întrebări grilă:
Evaluare:
- Răspunsurile vor fi corectate și discutate pentru a asigura claritatea regulilor.
Materiale necesare:
- Calculator/proiector pentru prezentare.
- Fișe de lucru și test pentru fiecare elev.
- Markere și foi flipchart pentru activitățile interactive.