S22 – Algoritmi de numărare
Fișă de lucru – Clasa a VIII-a – Informatică și TIC
Unitatea de învățare: Algoritmi și programare
Lecția: Algoritmi de numărare
Durata: 1 oră
Obiectivele lecției:
- Înțelegerea conceptului de algoritm de numărare.
- Exersarea implementării algoritmilor pentru diverse scenarii.
- Rezolvarea problemelor practice utilizând tehnici de numărare.
Activități propuse:
1. Recapitulare teoretică (10 minute)
- Ce sunt algoritmii de numărare?
- Algoritmii de numărare determină câte elemente dintr-un set satisfac o anumită condiție.
- Se utilizează o variabilă numită „contor” care se inițializează la 0 și se incrementează atunci când condiția este adevărată.
- Exemplu de algoritm de numărare:
- Numărarea numerelor pare dintr-un șir:
int contor = 0;
for (int i = 0; i < n; i++) {
if (vector[i] % 2 == 0) {
contor++;
}
}
cout << „Numărul de elemente pare este: ” << contor;
2. Exerciții practice (40 minute)
- Exercițiul 1 – Numărarea numerelor pozitive
Scrieți un program care:- Citește un vector de n elemente.
- Numără câte dintre aceste elemente sunt pozitive.
- Exercițiul 2 – Numărarea valorilor într-un interval
Scrieți un program care:- Numără câte valori dintr-un vector sunt între două valori date de utilizator (ex.: între 10 și 20).
- Exercițiul 3 – Frecvența unui număr
Scrieți un program care:- Verifică de câte ori apare un număr dat de utilizator într-un vector.
- Exercițiul 4 – Numărarea cifrelor impare într-un număr(opțional)
Scrieți un program care:- Numără câte cifre impare conține un număr întreg introdus de utilizator.
3. Întrebări de reflecție (10 minute)
- Cum poate fi utilizată o variabilă „contor” pentru a implementa un algoritm de numărare?
- Care sunt posibilele greșeli care pot apărea în algoritmii de numărare și cum le putem evita?
Criterii de evaluare:
- Corectitudinea codului scris: 50%
- Respectarea cerințelor problemelor: 30%
- Claritatea și organizarea codului: 20%
Resurse necesare:
- Calculator/laptop cu un mediu de programare instalat (ex.: Code::Blocks, Dev-C++, Visual Studio).