|

S29 – S30 – Recapitulare – Structuri și concepte din limbajul de programare, roboți virtuali


Durata: 2 ore


Obiective:

  1. Să recapituleze cunoștințele despre structurile liniare, alternative și repetitive în limbajul de programare C++.
  2. Să consolideze conceptele despre roboții virtuali și aplicațiile lor.
  3. Să aplice cunoștințele într-un test practic și proiect colaborativ.

Materiale necesare:

  • Calculatoare cu editor de cod (Dev-C++, Code::Blocks, Scratch).
  • Fișe cu întrebări și sarcini pentru recapitulare.
  • Proiector pentru demonstrarea rezolvării problemelor.

Structura lecției


Ora 1: Recapitulare teoretică și practică

1. Întrebări teoretice – Recapitulare rapidă (15 minute)
  1. Întrebări despre structuri de control:
  1. Ce este structura liniară?
  2. Care este diferența între if-else și if-else if?
  3. Cum funcționează un ciclu for?
  4. Întrebări despre roboți virtuali:
  1. Ce este un robot virtual și unde poate fi utilizat?
  2. Ce platforme de programare pentru roboți virtuali ați folosit?

2. Exerciții practice – Structuri de control (25 minute)
  1. Exercițiu 1:
    Scrieți un program care citește o temperatură și afișează:
  1. „Rece” dacă temperatura este sub 15°C.
  2. „Plăcută” dacă temperatura este între 15°C și 25°C.
  3. „Caldă” dacă temperatura este peste 25°C.

Cod sugestiv:

#include <iostream>

using namespace std;

int main() {

    int temperatura;

    cout << „Introduceti temperatura: „;

    cin >> temperatura;

    if (temperatura < 15) {

        cout << „Rece” << endl;

    } else if (temperatura <= 25) {

        cout << „Plăcută” << endl;

    } else {

        cout << „Caldă” << endl;

    }

    return 0;

}

  1. Exercițiu 2:
    Scrieți un program care calculează suma tuturor numerelor pare între 1 și n.

Indicație:
Folosiți un ciclu for și verificați condiția de paritate folosind if (i % 2 == 0).


Ora 2: Activitate practică și proiect colaborativ

1. Activitate colaborativă – Robot virtual (30 minute)

Sarcina:
Creați un proiect în Scratch în care un robot virtual:

  1. Se deplasează în formă de triunghi pe ecran.
  2. Afișează un mesaj la fiecare vârf al triunghiului.

Pași:

  1. Planificare:
  1. Adăugați blocurile necesare pentru deplasare (Move, Turn).
  2. Introduceți blocurile pentru mesaje (Say).
  3. Testare și corectare:
  4. Testați mișcările robotului și ajustați codul pentru unghiuri și distanțe corecte.

Exemplu:

When flag clicked

Repeat 3

    Move 100 steps

    Turn 120 degrees

    Say „Am ajuns la un vârf!”

2. Evaluare sumativă – Test practic (30 minute)

Sarcina de evaluare:
Elevii vor scrie un program care:

  1. Citește un număr întreg de la utilizator.
  2. Afișează toți divizorii acelui număr folosind un ciclu for.

Cod sugestiv:

#include <iostream>

using namespace std;

int main() {

    int numar;

    cout << „Introduceti un numar: „;

    cin >> numar;

    cout << „Divizorii numarului sunt: „;

    for (int i = 1; i <= numar; i++) {

        if (numar % i == 0) {

            cout << i << ” „;

        }

    }

    cout << endl;

    return 0;

}

3. Recapitulare și feedback (15 minute)

  1. Întrebări de reflecție:
    • Ce a fost ușor de înțeles și ce a fost mai dificil?
    • Cum vedeți aplicarea acestor cunoștințe în viața reală?
  2. Discuție:
    • Fiecare echipă prezintă proiectul cu robotul virtual.
    • Corectarea și explicarea răspunsurilor din testul practic.

Criterii de evaluare:

  • Corectitudinea soluțiilor: Programul funcționează corect pentru toate cazurile testate.
  • Creativitate: Proiectul cu robotul virtual este interesant și bine realizat.
  • Explicații: Elevii înțeleg logica din spatele codului scris.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *