Marcaje pentru formulare
<FORM> </FORM> | Formular HTML activ |
ACTION=url | Programul CGI de pe serverul care receptioneaza datele |
METHOD=metoda | Modul in care datele sunt transmise serverului(GET sau POST) |
<INPUT /> | Camp de text sau alte date de intrare |
TYPE=optiune | Tipul campului de intrare <INPUT>. Valori posibile: text, password, checkbox, hidden, file, radio, submit, reset, image. |
NAME=nume | Numele simbolic al valorii campului |
VALUE=valoare | Continutul prestabilit al campului de text |
CHECKED= optiune | Buton/caseta marcata in mod prestabilit |
ALIGN=s | Specifica alinierea legendei (explicatiei) afisate (top,bottom,left,right) |
TABINDEX=x | Specifica ordinea elementelor atunci cand utilizatorul apasa tasta Tab |
ACCESKEY=c | Specifica tasta care asigura comanda rapida de la tastatura asociata unui anumit element |
DISABLED | Elementul este inactiv, dar este afisat pe ecran |
READONLY | Elementul este afisat pe ecran dar nu poate fi editat |
SIZE=x | Numarul maxim de caractere acceptate |
<SELECT> </SELECT> | Grup de casete de validare |
NAME=nume | Numele simbolic al valorii campului |
SIZE=x | Numarul de articole de meniu care se afiseaza odata (prestabilit=1) |
MULTIPLE=x | Permite selectia unor articole de meniu multiple |
<OPTION></OPTION> | Alegerea particulara intr-un domeniu <SELECT> |
VALUE=valoare | Valoarea rezultanta a acestei selectii din meniu |
<TEXTAREA> </TEXTAREA> | Camp de intare de tip text pe linii multiple |
NAME=nume | Numele simbolic al valorii campului |
ROWS=x | Numarul de linii al casetei de text |
COLS=x | Numarul de coloane (caractere) pe linie al casetei de text |
<FIELDSET> <LEGEND>Nume</LEGEND> </FIELDSET> | Imparte formularul in parti logice Numele asociat setului de campuri (fieldset) |
HTML avansat – marcaje in sectiunea <HEAD></HEAD> | |
<STYLE> </STYLE> | Specifica informatii referitoare modelul de stiluri |
TYPE=val | Tipul modelului de stiluri. De regula „text/css” |
<SCRIPT> </SCRIPT> | Include un script de regula Javascript, in pagina Web |
LANGUAGE=limbaj | Limbajul utilizat |
EVENT=eveniment | Eveniment care declanseaza executia unor scripturi specifice |
FOR=numeobiect | Numele obiectului din pagina asupra caruia actioneaza scriptul |