Se citesc coordonatele unui punct din plan. Să se precizeze unde este situat punctul în plan (numele axei sau numărul cadranului). 5

#include <iostream>

using namespace std;

int main() {

    int x, y;

    cout << „Introduceti coordonatele punctului (x, y): „;

    cin >> x >> y;

    if (x == 0 && y == 0) {

        cout << „Punctul se afla in origine.” << endl;

    } else if (x == 0) {

        cout << „Punctul se afla pe axa OY.” << endl;

    } else if (y == 0) {

        cout << „Punctul se afla pe axa OX.” << endl;

    } else if (x > 0 && y > 0) {

        cout << „Punctul se afla in cadranul I.” << endl;

    } else if (x < 0 && y > 0) {

        cout << „Punctul se afla in cadranul II.” << endl;

    } else if (x < 0 && y < 0) {

        cout << „Punctul se afla in cadranul III.” << endl;

    } else {

        cout << „Punctul se afla in cadranul IV.” << endl;

    }

    return 0;

}

Programul citește coordonatele punctului, apoi folosește o serie de instrucțiuni if-else pentru a determina în ce cadran se află punctul sau dacă se află pe vreo axă. În cazul în care coordonatele sunt (0, 0), se afișează că punctul se află în origine.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *