|

 S25 – Instrucțiuni/comenzi pentru implementarea în limbaj de programare a structurii liniare


Durata: 1 oră


Obiective:

  1. Să înțeleagă conceptul de structură liniară în programare.
  2. Să implementeze secvențe de cod care folosesc structura liniară.
  3. Să scrie și să testeze programe simple care utilizează structura liniară.

Materiale necesare:

  • Calculatoare cu un editor de cod instalat (ex. Dev-C++, Code::Blocks).
  • Proiector pentru demonstrarea codului.
  • Fișă cu exemple de cod și exerciții pentru practică.

Structura lecției

1. Introducere – Ce este structura liniară? (10 minute)

  1. Discuție:
    • Ce este o structură liniară?
      Răspuns: O structură în care instrucțiunile sunt executate una după alta, în ordinea în care sunt scrise.
  2. Prezentare:
    • Exemple de structură liniară:
      • Citirea unor valori.
      • Calcularea unei expresii matematice.
      • Afișarea rezultatelor.

2. Demonstrativ – Implementarea unei structuri liniare în C++ (15 minute)

  1. Exemplu de program simplu:
    Scrieți și analizați următorul cod:

#include <iostream>

using namespace std;

int main() {

    int a, b, suma;

    // Pas 1: Citire

    cout << „Introduceti primul numar: „;

    cin >> a;

    cout << „Introduceti al doilea numar: „;

    cin >> b;

    // Pas 2: Calcul

    suma = a + b;

    // Pas 3: Afișare

    cout << „Suma celor doua numere este: ” << suma << endl;

    return 0;

}

  1. Explicație:
    • Citirea valorilor: cin >> a; și cin >> b;
    • Calculul: suma = a + b;
    • Afișarea rezultatului: cout << „Suma…”
  2. Caracteristici ale structurii liniare:
    • Toate instrucțiunile sunt executate în ordine, fără sărituri sau decizii.

3. Activitate practică – Program simplu cu structură liniară (20 minute)

Sarcina:
Elevii vor scrie un program care să citească trei numere și să afișeze media lor.

  1. Pași pentru implementare:
    • Deschideți editorul de cod.
    • Scrieți următorul program:

#include <iostream>

using namespace std;

int main() {

    float x, y, z, media;

    // Citire

    cout << „Introduceti primul numar: „;

    cin >> x;

    cout << „Introduceti al doilea numar: „;

    cin >> y;

    cout << „Introduceti al treilea numar: „;

    cin >> z;

    // Calcul

    media = (x + y + z) / 3;

    // Afișare

    cout << „Media celor trei numere este: ” << media << endl;

    return 0;

}

  1. Testare:
    • Rulați programul cu valori diferite și verificați corectitudinea rezultatului.

4. Exerciții suplimentare (10 minute)

  1. Exercițiu 1:
    Scrieți un program care citește lungimea și lățimea unui dreptunghi și afișează aria și perimetrul acestuia.

Sugestie:

float lungime, latime, arie, perimetru;

arie = lungime * latime;

perimetru = 2 * (lungime + latime);

  1. Exercițiu 2:
    Scrieți un program care citește două numere și afișează: suma, diferența, produsul și câtul lor.

5. Recapitulare și feedback (10 minute)

  1. Întrebări pentru recapitulare:
    • Ce este structura liniară?
    • Cum diferă de alte structuri (ex. alternativă sau repetitivă)?
    • Care sunt pașii pentru implementarea unei structuri liniare?
  2. Discuție:
    • Ce vi s-a părut cel mai simplu/dificil în scrierea programelor?
    • Cum ați aplica structura liniară într-un proiect mai mare?

Criterii de evaluare:

  • Cod funcțional: Programul trebuie să ruleze fără erori și să producă rezultate corecte.
  • Structura liniară: Codul trebuie să fie clar, fără instrucțiuni care să devieze fluxul normal al execuției.
  • Explicații: Elevii trebuie să justifice logica fiecărei instrucțiuni din program.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *