S1 – Recapitulare clasa a V-a – Informatică și TIC
Clasa: a VI-a
Durata: 1 oră
Subiect: Consolidarea cunoștințelor de bază din clasa a V-a
Obiective
- Să verificăm cunoștințele elevilor despre subiectele abordate în clasa a V-a.
- Să aplicăm noțiunile în exerciții practice și teoretice.
- Să pregătim elevii pentru noțiunile noi din clasa a VI-a.
Partea I: Întrebări teoretice
(5 puncte)
- Ce este un algoritm? Dă un exemplu simplu din viața cotidiană.
- Ce tipuri de structuri logice ale algoritmilor ai învățat? Explică pe scurt fiecare.
- Ce este o variabilă? Dă un exemplu dintr-un algoritm pe care îl știi.
- Cum identifici elementele principale din interfața Scratch?
- Ce blocuri folosești în Scratch pentru:
- Mișcarea unui sprite?
- Schimbarea culorii unui sprite?
Partea II: Exerciții practice
(10 puncte)
Exercițiul 1: Reprezentarea unui algoritm
- Scrie un algoritm secvențial pentru a calcula perimetrul unui triunghi:
- Pas 1: Introdu lungimea laturilor triunghiului (A, B, C).
- Pas 2: Calculează perimetrul:
Perimetru = A + B + C
. - Pas 3: Afișează rezultatul.
- Reprezintă algoritmul utilizând o diagramă logică (flowchart).
Exercițiul 2: Proiect simplu în Scratch
- Creează un proiect care include:
- Un sprite care se mișcă înainte și afișează mesajul „Salut!”.
- O condiție: Dacă sprite-ul atinge marginea, se rotește înapoi.
Criterii de evaluare:
- Funcționarea corectă a proiectului.
- Utilizarea blocurilor relevante.
Partea III: Creativitate
(5 puncte)
Creează un algoritm pentru o activitate zilnică (ex.: pregătirea pentru școală). Include toate etapele importante și reprezintă algoritmul într-un flowchart.
Tema pentru acasă:
Creează un proiect Scratch care să reprezinte o scenă de animație:
- Include două sprite-uri care interacționează (ex.: salută, se deplasează).
- Adaugă sunete și efecte vizuale.
Salvează proiectul și prezintă-l la următoarea oră.