|

S18 – Structura repetitivă – recapitulare

Fișă de lucru – Clasa a VIII-a – Informatică și TIC
Unitatea de învățare: Algoritmi și programare
Lecția: Structura repetitivă – recapitulare
Durata: 1 oră


Obiectivele lecției:

  1. Recapitularea conceptului de structură repetitivă.
  2. Aplicarea buclelor pentru rezolvarea problemelor simple.
  3. Consolidarea abilităților de scriere a algoritmilor care includ structuri repetitive.

Activități propuse:

1. Recapitulare teoretică (10 minute)

  1. Ce este o structură repetitivă?
    • O structură repetitivă permite executarea repetată a unui set de instrucțiuni, pe baza unei condiții (ex.: „Cât timp…” sau „Pentru fiecare…”).
  2. Tipuri de structuri repetitive:
    • „Cât timp” (while): Execută instrucțiunile atâta timp cât condiția este adevărată.
    • „Pentru fiecare” (for): Repetă instrucțiunile pentru un număr prestabilit de ori.
  3. Exemple:
    • În pseudocod:

Inițializează i = 1

Cât timp i ≤ 5 execută

    Afișează i

    i = i + 1

SfCât timp

for (int i=0; i<=10; i++):

  cout<<I;

2. Exerciții practice (40 minute)

  1. Problema 1 – Numere de la 1 la 10
    • Scrieți un algoritm care afișează toate numerele de la 1 la 10 folosind o buclă.
  2. Problema 2 – Suma primelor n numere naturale
    • Scrieți un algoritm care calculează suma primelor n numere naturale (valoarea lui n este citită de la utilizator).
  3. Problema 3 – Tabla înmulțirii
    • Scrieți un algoritm care afișează tabla înmulțirii pentru un număr dat (de exemplu, tabla înmulțirii pentru 5).
  4. Problema 4 – Numere pare dintr-un interval
    • Scrieți un algoritm care afișează toate numerele pare dintr-un interval dat de utilizator (de exemplu, între 10 și 20).
  5. Problema 5 – Ghicirea unui număr(opțional)
    • Scrieți un algoritm care permite utilizatorului să ghicească un număr între 1 și 10, folosind o buclă repetitivă. Programul se oprește atunci când numărul este ghicit.

3. Întrebări de reflecție (10 minute)

  1. Ce diferențe există între structura repetitivă „Cât timp” și „Pentru fiecare”?
  2. Cum ar putea fi utilizate structurile repetitive în viața reală?

Criterii de evaluare:

  1. Corectitudinea logică a algoritmilor: 50%
  2. Organizarea și claritatea codului: 20%
  3. Abilitatea de a utiliza bucle în mod eficient: 20%
  4. Participarea activă la discuții: 10%

Resurse necesare:

  • Calculator/laptop cu un mediu de programare instalat (ex.: C++/IDE).
  • Caiet și stilou pentru scrierea algoritmilor în pseudocod.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *