|

S31 – Evaluare – Structuri și concepte din limbajul de programare și roboți virtuali


Durata: 1 oră


Obiective:

  1. Să testeze cunoștințele elevilor despre structurile liniare, alternative și repetitive.
  2. Să evalueze înțelegerea roboților virtuali și aplicarea lor.
  3. Să aplice cunoștințele într-un test scris și o activitate practică.

Materiale necesare:

  • Calculatoare cu editor de cod (Dev-C++, Code::Blocks, Scratch).
  • Fișă cu test scris și sarcini practice.
  • Proiector pentru demonstrarea rezolvărilor după evaluare.

Structura lecției

1. Introducere – Explicarea structurii evaluării (5 minute)

  1. Partea I – Teorie (scris):
    • Întrebări despre concepte și definiții.
  2. Partea II – Practică (pe calculator):
    • Sarcini care să implice structuri și aplicații reale.
  3. Criterii de evaluare:
    • Corectitudinea răspunsurilor teoretice.
    • Funcționalitatea și claritatea codului pentru sarcinile practice.

2. Test scris – Partea teoretică (20 minute)

Secțiunea I – Întrebări grilă:

  1. Ce tip de structură de control folosești pentru a repeta un set de instrucțiuni de 10 ori?
    a) if-else
    b) while
    c) for
    d) do-while
  2. Care este diferența dintre while și do-while?
    a) do-while verifică condiția înainte de a executa instrucțiunile.
    b) while execută instrucțiunile cel puțin o dată.
    c) do-while execută instrucțiunile cel puțin o dată.
    d) Nu există nicio diferență.
  1. Ce face instrucțiunea cout?
    a) Citește o valoare de la tastatură.
    b) Afișează o valoare pe ecran.
    c) Evaluează o expresie matematică.
    d) Termină execuția programului.

Secțiunea II – Întrebări deschise:

  1. Definește ce este o structură alternativă și oferă un exemplu practic.
  2. Explică ce sunt roboții virtuali și dă un exemplu de utilizare.

3. Test practic – Partea practică (30 minute)

Sarcina 1:
Scrieți un program care citește un număr întreg și verifică dacă acesta este par sau impar.

Cod sugerat:

#include <iostream>

using namespace std;

int main() {

    int numar;

    cout << „Introduceti un numar: „;

    cin >> numar;

    if (numar % 2 == 0) {

        cout << „Numarul este par.” << endl;

    } else {

        cout << „Numarul este impar.” << endl;

    }

    return 0;

}

Sarcina 2 (opțională):
Utilizând Scratch, creați un robot virtual care:

  1. Se deplasează în linie dreaptă pe ecran.
  2. Afișează un mesaj la finalul traseului, precum „Am terminat!”.

Pași:

  • Adăugați blocurile Move, Say și setați distanța de deplasare.

4. Corectare și discuție (5 minute)

  1. Discutarea răspunsurilor:
    • Prezentați rezolvările corecte pentru testul scris.
    • Rulați codul pentru testul practic pe proiector și discutați soluțiile.
  2. Feedback:
    • Evidențiați punctele tari și slabe ale elevilor.
    • Încurajați elevii să pună întrebări despre părțile neclare.

Criterii de evaluare:

  1. Partea teoretică:
    • Răspunsuri grilă: 1 punct fiecare.
    • Întrebări deschise: 2 puncte fiecare.
  2. Partea practică:
    • Corectitudinea codului: 6 puncte.
    • Funcționalitatea completă a programului: 2 puncte.
    • Claritatea și organizarea codului: 2 puncte.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *