Obiecte Navigator, History si Location 6
In aceasa lectie sunt prezentate obiectele JavaScript de nivel 1: obiectul „navigator (browser)”, obiectul „History” si obiectul „Location”
1. Obiectul Navigator
Obiectul Navigator reprezinta programul, aplicatia browser folosita pentru vizualizarea rezultatelor.
Cu acest obiect putem gasi informatii despre denumirea si versiunea browser-ului, precum si alte informatii care pot fi folosite in practica.
Obiectul Navigator are la randul lui doua sub-obiecte (sau obiecte copil) : „Plugin” si „Mimetype”.
– Proprietati ale obiectului „navigator” sunt urmatoarele:
- appCodeName – reprezinta numele de cod al browserului
- appName – reprezinta numele oficial al browserului
- appVersion – versiunea browserului
- language – limbajul browserului
- mimeTypes – face referire la un tablou de obiecte „Mimetype” care contine toate tipurile MIME pe care le accepta browserul
- platform – un sir care reprezinta platforma pe care ruleaza browserul
- plugins – face referire la un tablou de obiecte „Plugin” care contine toate modulele plugin instalate pe browser
- userAgent – sir care reprezinta antetul utilizator-agent
– Metode ale obiectului „navigator” sunt urmatoarele:
- javaEnabled() – functie care testeaza daca browserul cunoaste sau nu limbajul JAVA
- plugins.refresh() – cauta orice module plugin nou instalate
- preference() – permite citirea si stabilirea diverselor preferinte ale utilizatorului in browser
- taintEnabled() – testeaza daca este activata contaminarea datelor
Urmatorul script afiseaza proprietatile si metodele navigatorului (browser-ului) folosit:
<body>
<script type=”text/javascript”>
<!–
document.write(„Nume cod :”.bold()+navigator.appCodeName+”<br>”);
document.write(„Nume browser :”.bold()+navigator.appName+”<br>”);
document.write(„versiune :”.bold()+navigator.appVersion+”<br>”);
document.write(„limbaj :”.bold()+navigator.language+”<br>”);
document.write(„MIME Type :”.bold()+navigator.mimeTypes+”<br>”);
document.write(„Platforma :”.bold()+navigator.platform+”<br>”);
document.write(„Plugin-uri :”.bold()+navigator.plugins+”<br>”);
document.write(„Agent :”.bold()+navigator.userAgent+”<br>”);
document.close();
//–>
</script>
</body>
In pagina dv. acesta afiseaza urmatorul rezultat:
Nume cod :Mozilla
Nume browser :Netscape
versiune :5.0 (Windows)
limbaj :en-US
MIME Type :[object MimeTypeArray]
Platforma :Win32
Plugin-uri :[object PluginArray]
Agent :Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:37.0) Gecko/20100101 Firefox/37.0
2. Obiectul History
Navigatoarele web au o caracteristica numita „History” care permite urmarirea locatiilor pe care le-ati vizitat. Acest obiect contine un tablou (Array) cu paginile vizitate de client, in cadrul unei ferestre, un istoric al paginilor vizitate.
Obiectul History permite navigarea inapoi in lista istoric la paginile care au mai fost vizitate in cadrul aceleasi ferestre.
– Proprietatile obiectului „history” sunt urmatoarele”
- current – face referire la adresa URL curenta din lista istoric
- length – intoarce numarul de intrari din lista istoric
- next – face referire la urmatoarea adresa URL din lista istoric
- previous – face referire la adresa URL anterioara din lista istoric
– Metodele obiectului „history” sunt urmatoarele”
- back() – incarca ultima adresa URL din lista istoric
- forward() – incarca urmatoarea adresa URL din lista istoric
- go(x) – incarca o adresa URL, echivalenta cu un salt la numarul „x” (pozitiv sau negativ) din lista istoric
Daca dorim intoarcerea inapoi cu 3 pagini in lista istoric, putem folosi o functie si obiectul „History” ca in exemplul urmator:
<script type=”text/javascript”>
<!–
function inapoi3 {
window.history,go(-3);
}
//–>
</script>
– Unde „inapoi3” este numele functiei si (-3) reprezinta numarul de pagini la care se face saltul, pornind de la pagina curenta, negativ face saltul inapoi iar daca numarul dintre paranteze este pozitiv face saltul inainte in lista istoric.
3. Obiectul Location
Acest obiect contine date despre originea unei pagini web, stocheaza informatii despre o adresa URL dintr-o fereastra specifica.
– Proprietatile obiectului „location” sunt urmatoarele”
- hash – reprezinta un nume de ancora in adresa URL, care incepe cu caracterul diez (#)
- host – reprezinta numele calculatorului gazda si numarul de port al adresei URL
- hostname – reprezinta partea cu numele calculatorului gazda din adresa URL
- href – reprezinta adresa URL completa
- pathname – reprezinta partea PATH_INFO a adresei URL
- port – reprezinta partea de port a adresei URL
- protocol – reprezinta partea de protocol a adresei URL
- search – partea de cautare a adresei URL, inclusiv caracterul „?”
– Metodele obiectului „location” sunt urmatoarele”
- reload() – reincarca adresa URL curenta in fereastra de browser
- replace() – incarca noua pagina transferata in browserul curent
De exemplu, daca doriti sa preluati intr-un script JS parti din adresa URL, si anume domeniul si calea catre pagina curenta sau toata adresa (fara protcol, care de obicei e „http:” ori „https”:), puteti folosi modelul urmator:
<script type=”text/javascript”>
<!–
function get_url() {
var domeniu = window.location.hostname; // Preia numele domeniului din adresa URL
var cale = window.location.pathname; // Preia cale ce reprezinta directorul si pagina curenta
var url = domeniu+cale; // Compune variabilele pt. a forma adresa URL (fara protocol)
alert(„Adresa paginii este: \n” + url);
}
//–>
</script>
<form action=””><input type=”button” value=”Click” onclick=”get_url()” /></form>
– Acest script va avea urmatorul rezultat, va afisa in pagina butonul de mai jos care, dupa ce veti da click, va afisa o fereastra alert cu domeniul si adresa paginii curente.
– Studiati scriptul si comentariile din codul lui.
Daca doriti sa regasiti portiunea de protocol a adresei URL curente, puteti folosi urmatorul exemplu :
<script type=”text/javascript”>
var protocol = window.location.protocol;
</script>
– Observati modul de lucru bazat pe obiecte. Intai se adauga obiectul de rang superior ( window ) apoi, dupa un caracter punct (.) se adauga urmatorul sub-obiect in care vrem sa lucram (aici „location”), si dupa un caracter punct adaugam proprietatea acestui obiect la care vrem sa facem referire.
Pentru o mai buna invatare, incercati sa creati singuri si alte exemple folosind si alte proprietati si metode ale obiectelor prezentate in lectie.
Mimetype Plughin, Anchor, Area, Applet, Layer si Link
In aceasta lectie sunt prezentate subobiecte ale obiectului „Navigator” si „Document”, care in ierarhia generala pot fi considerate obiecte de nivel doi.
1. Obiectul Mimetype
Numele acestui obiect vine de la Multipurpose Internet Mail Extensions (extensii aduse serviciului de posta electronica) si este un subobiect al obiectului „Navigator”.
Mimetype permite accesarea informatiilor despre tipurile MIME pe care le recunosc modulele plugin ale browserului.
Acesta, ca si obiectul „Plugin”, nu sunt recunoscute de Internet Explorer (cel putin pana in versiunea 7).
Proprietati ale obiectului „Mimetype” sunt urmatoarele :
- description – contine descrierea obiectului „Mimetype”
enabledPlugin – contine modulul plugin pentru un obiect „Mimetype” specific
suffixes – contine extensia de fisier pentru „Mimetype”
type – contine reprezentarea de tip sir a obiectului „Mimetype”
2. Obiectul Plughin
La fel ca si „Mimetype”, nici obiectul Plughin nu este recunoscute de Internet Explorer.
Acest obiect face referire la modulele plugin instalate pentru browser si contine un tablou de elemente si tipuri MIME tratate de fiecare modul plugin instalat.
Obiectul „Plugin” are o singura metoda legata direct de el : metoda „plugins.refresh()”, care apartine de obiectul „navigator”. Aceasta metoda permite reconstruirea tabloului de module plugin.
Proprietatile obiectului „Plugin” sunt urmatoarele :
- description – face referire la o descriere a modulului plugin
filename – face referire la numele fisierului unui program plugin
length – face referire la numarul de tipuri MIME continute in tablou
name – face referire la numele modulului plugin
3. Obiectul Anchor
Acest obiect este un text sau o imagine in pagina HTML care poate fi tinta unei legaturi hipertext. „Anchor” este un obiect JavaScript foarte putin important si folosit rar, totusi e bine sa-l cunoasteti
Proprietatie obiectului „Anchor” sunt urmatoarele :
- name – nume care ofera acces la ancora de la o legatura
text – textul care apare intre etichetele <a> si </a>
x – coordonata x a ancorei
y – coordonata y a ancorei
4. Obiectul Area
Obiectul Area permite sa definim o suprafata dintr-o imagine ca fiind o harta de imagini. Atributul „href” al unui obiect „<area>” este incarcat intr-o fereastra tinta atunci cand vizitatorul executa click pe o locatie specificata.
Mai multe detalii despre hartile de imagini HTML gasiti la pagina Harti de imagini
Acest obiect are o singura metoda:
- handleEvent() apeleaza handlerul de evenimente asociat acestui eveniment
Proprietatie obiectului „Area” sunt urmatoarele :
- hash – portiunea de adresa URL care este ancora, inclusiv semnul diez ( # )
host – numele calculatorului gazda (adresa IP) si portul specificat in adresa URL
hostname – numele calculatorului gazda specificat in adresa URL
href – intreaga adresa URL
pathname – calea fisierului specificat in adresa URL, incepand cu simbolul /
port – portul specificat in adresa URL
protocol – protocolul specificat in adresa URL, inclusiv caracterul doua puncte ( : )
search – partea de cautare a adresei URL, inclusiv caracterul initial semnul intrebarii (? )
target – numele ferestrei tinta in care ar trebui afisata adresa URL
text – textul care apare intre etichetele <area> si </area>
x – coordonata x a suprafetei
y – coordonata y a suprafetei
5. Obiectul Applet
Obiectul Applet reprezinta echivalentul JavaScript al etichetei HTML <applet>.
Acest obiect adreseaza un applet Java. Aceste obiecte JavaScript nu au metode proprii, dar in practica putem folosi JavaScript ca sa accesam metodele unui anumit applet scris in limbajul Java.
Proprietatile obiectului „Applet” sunt toate campurile publice ale respectivului applet Java, iar metodele sunt toate metodele publice ale acestuia.
6. Obiectul Layer
Si acesta este un obiect cu anumite particularitati, este recunoscut doar de browserele Netscape, Mozilla si permite limbajului JavaScript sa acceseze straturile din interiorul documentului.
Utilizarea acestui obiect necesita cunostinte DHTML.
Proprietatie obiectului „Layer” sunt urmatoarele :
- above – specifica stratul de deasupra
background – face referire la imaginea de fundal a stratului
below – specifica stratul de dedesubt
bgColor – face referire la culoarea de fundal a stratului
clip.bottom – face referire la partea de jos a suprafetei decupate a stratului
clip.height – face referire la inaltimea suprafetei decupate a stratului
clip.left – face referire la partea stanga a suprafetei decupate a stratului
clip.right – face referire la partea dreapta a suprafetei decupate a stratului
clip.top – face referire la partea de sus a suprafetei decupate a stratului
clip.width – face referire la latimea suprafetei decupate a stratului
document – face referire la obiectul „Document” care contine stratul
left – face referire la coordonata X a stratului
name – face referire la numele stratului
pageX – face referire la coordonata X, relativ la document
pageY – face referire la coordonata Y, relativ la document
parentLayer – face referire la stratul containe
rsiblingAbove – face referire la stratul de deasupra in „zIndex”
siblingBelow – face referire la stratul de dedesubt in „zIndex”
src – face referire la adresa URL sursa pentru strat
top – face referie la coordonata Y a stratului
visibility – face referire la starea de vizibilitate a stratului
window – face referire la obiectul „Window” sau „Frame” care contine stratul
x – face referire la coordonata X a stratului
y – face referire la coordonata Y a stratului
zIndex – face referire la ordinea z-relativa a acestui strat in raport cu fratii lui
Metodele obiectului „Layer” sunt urmatoarele :
- captureEvent() – specifica tipul de evenimente care sa fie capturate
handleEvent() – apeleaza handlerul pentru evenimentul specificat
load() – incarca o noua adresa URL
moveAbove() – deplaseaza stratul deasupra altui strat
moveBelow() – deplaseaza stratul sub alt strat
moveBy() – deplaseaza stratul intr-o pozitie specificata
moveTo() – deplaseaza coltul din stanga sus al ferestrei la coordonatele specificate ale ecranului
moveToAbsolute() – modifica pozitia stratului in pagina, conform coordonatelor specificate in pixeli
releaseEvents() – stabileste ca stratul sa elibereze evenimentele capturate de tipul specificat
resizeBy() – redimensioneaza stratul cu valorile de inaltime si latime specificate
resizeTo() – redimensioneaza stratul la valorile de inaltime si latime specificate
7. Obiectul Link
Obiectul link permite lucrul cu legaturi (link-uri) in cadrul codului JavaScript. Deoarece un link reprezinta un URL care face referire la o alta pagina HTML sau la alta destinatie, este asemanator cu obiectul „Location” (care continea aceleasi informatii pentru pagina HTML curenta).
Acest obiect are o singura metoda:
- handleEvent() apeleaza handlerul pentru evenimentul specificat
Proprietatie obiectului „Link” sunt urmatoarele :
- hash – reprezinta o denumire de ancora in adresa URL pentru legatura, care cu caracterul diez ( # )
host – reprezinta portiunea de calculator gazda din adresa URL asociata cu o legatura
hostname – reprezinta portiunea de nume al calculatorului gazda din adresa URL asociata cu o legatura
href – reprezinta adresa URL completa asociata cu o legatura
pathname – reprezinta portiunea numelui de cale a legaturii URL
port – reprezinta portiunea de port a legaturii URL
protocol – specifica portiunea de protocol a legaturii URL
search – reprezinta portiunea de interogare a legaturii URL
target – reprezinta numele obiectului „Window” in care este afisata legatura
x – face referire la coordonata X a legaturii
y – face referire la coordonata Y a legaturii
text – textul folosit pentru crearea legaturii
Button, Checkbox, FileUpload, Hidden, Password, Radio
Obiectele de nivelul 3 sunt subobiecte ale obiectului „Form”.
La fel cum imbricati (adAaugati) elementele HTML in interiorul etichetelor <form>, aceste obiecte sunt imbricate in interiorul obiectului „Form”.
1. Obiectul Button
Java Script are trei obiecte buttons: Button, Submit si Reset. Fiecare din ele are o reprezentare a unei etichetei HTML.
Obiectul Button este un buton generic, la care, pentru a fi folosit pt. o anumita functie, trebuie sa-i adaugam linii de cod specifice, dar celelalte doua: Submit (trimite datele la un script) si Reset (sterge datele noi completate in formular); au scopuri specifice. Totusi, se poate sa folosim un obiect „Button” pentru a avea acelasi rol ca si obiectul „Submit” (apeland Form.submit()), sau ca obiect „Reset” (apeland Form.reset()).
Proprietati ale obiectului „Button” sunt urmatoarele :
- form – returneaza obiectul Form al carui membru este butonul
name – returneaza sirul specificat in atributul name al etichetei HTML <input>
type – returneaza sirul specificat in atributul type al etichetei HTML <input>
value – returneaza sirul care apare in reprezentarea grafica a unui buton, afisata in browser
Metode ale obiectului „Button” sunt urmatoarele :
- blur() – dezactiveaza butonul
click() – apeleaza un eveniment click pentru butonul respectiv.
focus() – eveniment de activare a butonului
handle Event() – transfera un eveniment handlerului de eveniment corespunzator
2. Obiectul Checkbox
Acest obiect reprezinta caseta de validare HTML dintr-un „Form”, care permite vizitatorului sa specifice o valoare „DA” sau „NU”, ori „true” sau „false”.
Proprietati ale obiectului „Checkbox” sunt urmatoarele :
- checked – returneaza o valoare booleana care determina daca este bifata caseta de validare
defaultChecked – returneaza o valoare booleana care pastreaza starea initiala a casetei de validare. Este stabilita cu atributul „checked”
form – returneaza obiectul Form al casetei de validare
name – returneaza sirul specificat in atributul name al etichetei HTML <input>
type – returneaza sirul specificat in atributul type al etichetei HTML <input>
value – returneaza o valoare returnata cand formularul este inaintat
Metode ale obiectului „Checkbox” sunt urmatoarele :
- blur() – dezactiveaza caseta de validare
click() – apeleaza un eveniment click pentru caseta de validare respectiva.
focus() – eveniment de activare a caseta de validare
handle Event() – transfera un eveniment handlerului de eveniment corespunzator
3. Obiectul FileUpload
Acest obiect este echivalentul elementului folosit pentru incarcarea fisierelor.
Cu Java Script nu se poate face prea multe cu acest obiect decat facand referire la proprietatile sale.
Proprietati ale obiectului „FileUpload” sunt urmatoarele :
- form – face referire la obiectul Form ce contine caseta FileUpload
name – contine sirul specificat in atributul name al casetei FileUpload
type – contine sirul specificat in atributul type al casetei FileUpload
value – contine sirul care specifica numele caii fisierului pt. upload
Metode ale obiectului „FileUpload” sunt urmatoarele :
- blur() – dezactiveaza caseta FileUpload
focus() – activeaza caseta FileUpload
handle Event() – transfera un eveniment handlerului de eveniment corespunzator
select() – selecteaza suprafata de adaugare a datelor pentru caseta FileUpload.
4. Obiectul Hidden
Acest obiect se foloseste pentru stocarea anumitor date care vor fi transferate unei prelucrari pe server. Datele stocate in obiectul „hidden” sunt ascunse, nu apar vzibile in browser.
Proprietati ale obiectului „Hidden” sunt urmatoarele :
- form – face referire la formularul ce contine obiectul Hidden
name – contine numele obiectului Hidden
type – contine sirul specificat in atributul type al casetei Hidden
value – contine sirul specificat in atributul „value” al obiectului Hidden
5. Obiectul Password
Obiectul password este asemanator cu obiectul „text”, diferenta fiind ca toate caracterele introduse in cazeta „Password” sunt afisate cu „*” pentru a nu se vedea textul introdus.
Proprietati ale obiectului „Password” sunt urmatoarele :
- defaultValue – face referire la atributul „value” al casetei pt. parola din formularul HTML
form – face referire la obiectul Form ce contine caseta pt. parola
name – contine sirul specificat in atributul name al pt. parola
type – contine sirul specificat in atributul type al casetei pt. parola
value – face referire la continutul curent din caseta pt. parola
Metode ale obiectului „Password” sunt urmatoarele :
- blur() – dezactiveaza caseta pt. parola
focus() – activeaza caseta pt. parola
handle Event() – transfera un eveniment handlerului de eveniment corespunzator
select() – selecteaza textul adaugat in caseta pt. parola.
6. Obiectul Radio
Butoanele radio sunt controale dintr-un formular HTML care se anuleaza reciproc, astfel daca este selectat un buton radio, toate celelalte butoane din set sunt neselectate. Setul de butoane se defineste avand aceasi proprietate „name” pentru toate butoanele radio.
Proprietati ale obiectului „Radio” sunt urmatoarele :
- checked – retrneaza o valoare care determina daca este bifat obiectul radio
defaultChecked – returneaza o valoare care pastreaza starea initiala a obiectului Radio, care se stabileste cu atributul „checked” al etichetei <input> respective
form – returneaza obiectul Form ce contine obiectul Radio
name – contine sirul specificat in atributul name al etichetei <input>
type – contine sirul specificat in atributul type al etichetei <input>
value – face referire la atributul value al etichetei <input>
Metode ale obiectului „Radio” sunt urmatoarele :
- blur() – dezactiveaza obiectul Radio
click() – apeleaza un eveniment „click” pt. obiectul Radio focus() – activeaza un buton radio
handle Event() – transfera un eveniment handlerului de eveniment corespunzator
Obiecte Reset, Submit, Select, Text, Textarea si Option
In aceasta lectie se continua prezentarea celorlalte obiecte de nivel 3 si obiectul de nivel 4, „Option”, ale elementelor de formular.
1. Obiectul Reset
Acest obiect este asociat butonului „reset” dintr-un formular HTML, cand butonul este actionat sterge toate datele noi introduse in formular, stabilind campurile la valoarea lor initiala.
Proprietati ale obiectului „Reset” sunt urmatoarele :
- form – returneaza obiectul Form ce contine butonul
name – contine sirul specificat in atributul name al etichetei <input> corespunzatoare butonului
type – contine sirul specificat in atributul type al etichetei <input>
value – returneaza sirul adaugat in atributul value din eticheta <input> a butonului
Metode ale obiectului „Reset” sunt urmatoarele :
- blur() – dezactiveaza butonul
click() – apeleaza un eveniment „click” pt. butonul respectiv
focus() – activeaza butonul
2. Obiectul Submit
Acest obiect este asociat butonului „submit” dintr-un formular HTML, cand butonul este actionat trimite datele din formular spre calea specificata in atributul „action” din eticheta <form>, pentru a fi procesate (de exemplu, la un script PHP).
Proprietati ale obiectului „Submit” sunt urmatoarele :
- form – returneaza datele din intreg formularul ce contine butonul „submit”
name – returneaza sirul specificat in atributul name al etichetei <input> corespunzatoare butonului
type – returneaza sirul specificat in atributul type din eticheta <input> a butonului „submit”
value – returneaza sirul adaugat in atributul value din eticheta <input> a butonului
Metode ale obiectului „Submit” sunt urmatoarele :
- blur() – dezactiveaza butonul
click() – apeleaza un eveniment „click” pt. butonul respectiv
focus() – activeaza butonul
handle Event() – apeleaza handlerul pt. evenimentul specificat
3. Obiectul Select
Acest obiect face referire la caseta cu lista de selectare si lista derulanta dintr-un formular HTML, ambele permit utilizatorului selectarea unor valori dintr-o lista predefinita. Dintr-o lista derulanta se poate selecta numai o singura valoare iar dintr-o caseta cu lista de selectare se pot selecta mai multe valori.
. Obiectul select poate apare ca lista derulanta (in mod initial) sau ca lista de selectare daca se specifica proprietatea „multiple” ca adevarata (true).
Proprietati ale obiectului „Select” sunt urmatoarele :
- form – returneaza obiectul Form ce contine lista de selectare
length – returneaza numarul de optiuni din lista de selectare
name – returneaza sirul specificat in atributul name al etichetei HTML corespunzatoare
type – returneaza sirul specificat in atributul type al etichetei HTML (pentru instantele select ce contin atributul „multiple” returneaza „select-multiple”, iar pentru cele fara acest atribut returneaza „select-one”)
options – returneaza un tablou ce contine toate elementele din caseta de selectare. Elementele sunt definite cu eticheta HTML <options>. aceasta proprietate are doua subproprietati: „length” si „selectedIndex”
selectedIndex – returneaza un numar care specifica indicele optiunii selectate din caseta de selectare
Metode ale obiectului „Select” sunt urmatoarele :
- blur() – dezactiveaza caseta de selectare
click() – apeleaza un eveniment „click” pt. caseta de selectare
handleEvent() – transfera un eveniment handlerului de eveniment corespunzator
4. Obiectul Text
Acest obiect este reprezentarea casetei de tip „text” dintr-un formular HTML.
Obiectul text serveste ca unealta de capturare a datelor dintr-o caseta de tip „text”.
Proprietati ale obiectului „Text” sunt urmatoarele :
- defaultValue – returneaza valoarea casetei de text, specificate de atributul value. form – returneaza obiectul Form ce contine caseta de text
name – returneaza sirul specificat in atributul name al etichetei HTML corespunzatoare
type – returneaza sirul specificat in atributul type al etichetei HTML
value – returneaza valoarea afisata in caseta de text
Metode ale obiectului „Text” sunt urmatoarele :
- blur() – dezactiveaza caseta de text
focus() – activeaza caseta de tip text
handleEvent() – transfera un eveniment handlerului de eveniment corespunzator
select() – selecteaza textul din caseta de text
5. Obiectul Textarea
Asemanator cu obiectul „Text”, obiectul Textarea este reprezentarea casetei de tip „textarea” dintr-un formular HTML. Aceasta caseta permite adaugarea mai multor linii de text in acelasi camp (caseta).
Proprietati ale obiectului „Textarea” sunt urmatoarele :
- defaultValue – returneaza valoarea zonei de text, specificate intre etichetele <textarea>
form – returneaza obiectul Form ce contine caseta textarea
name – returneaza sirul specificat in atributul name al etichetei HTML corespunzatoare
type – returneaza sirul specificat in atributul type al etichetei HTML
value – returneaza valoarea afisata in caseta textarea
Metode ale obiectului „Textarea” sunt urmatoarele :
- blur() – dezactiveaza zona de text
focus() – activeaza zona de text
handleEvent() – transfera un eveniment handlerului de eveniment corespunzator
select() – selecteaza textul din campul de text
6. Obiectul Option (nivel 4)
Acest obiect este singurul obiect de nivel 4, acesta face referire la elementele <option> definite intre etichetele <select>.
Obiectul option este un subobiect a obiectului „Select”.
Proprietatile obiectului „Option” sunt urmatoarele :
- defaultSelected – face referire la optiunea care este selectata in mod prestabilit in caseta de selectare
index – face referire la locatia indexata a unui element in tabloul „Select.options” (incepe cu 0)
selected – face referire la valoarea selectata a casetei de selectare
text – face referire la textul pentru optiune
value – face referire la vloarea care este returnata cand este selectate optiunea