Se citesc coordonatele unui punct din plan. Să se precizeze unde este situat punctul în plan (numele axei sau numărul cadranului). 5
#include <iostream>
using namespace std;
int main() {
int x, y;
cout << „Introduceti coordonatele punctului (x, y): „;
cin >> x >> y;
if (x == 0 && y == 0) {
cout << „Punctul se afla in origine.” << endl;
} else if (x == 0) {
cout << „Punctul se afla pe axa OY.” << endl;
} else if (y == 0) {
cout << „Punctul se afla pe axa OX.” << endl;
} else if (x > 0 && y > 0) {
cout << „Punctul se afla in cadranul I.” << endl;
} else if (x < 0 && y > 0) {
cout << „Punctul se afla in cadranul II.” << endl;
} else if (x < 0 && y < 0) {
cout << „Punctul se afla in cadranul III.” << endl;
} else {
cout << „Punctul se afla in cadranul IV.” << endl;
}
return 0;
}
Programul citește coordonatele punctului, apoi folosește o serie de instrucțiuni if-else pentru a determina în ce cadran se află punctul sau dacă se află pe vreo axă. În cazul în care coordonatele sunt (0, 0), se afișează că punctul se află în origine.