|

S12 – Structura unei animații grafice

Clasa: a VI-a
Durata: 1 oră
Subiect: Înțelegerea structurii și componentelor unei animații grafice


Obiective

  • Să identificăm elementele principale care compun o animație grafică.
  • Să înțelegem fluxul de lucru în crearea unei animații.
  • Să exersăm planificarea și organizarea unei animații simple.

Activitatea 1: Ce este structura unei animații grafice?

Instrucțiuni:

  1. Ascultă explicațiile profesorului:
    • O animație grafică are următoarele componente:
      • Scenariu: Ideea principală și succesiunea evenimentelor.
      • Cadre (frames): Imagini individuale care, puse împreună, creează iluzia mișcării.
      • Obiecte: Elementele vizuale din animație (ex.: personaje, fundaluri, forme).
      • Cronologie: Controlul timpului și ordinii cadrelor.
      • Sunet (opțional): Efecte sonore care îmbunătățesc animația.
  2. Discută: Cum ajută fiecare componentă la crearea unei animații fluide?

Întrebare: Ce se întâmplă dacă unul dintre aceste elemente lipsește?


Activitatea 2: Planificarea unei animații simple

Instrucțiuni:

  1. Planifică o animație de 5 secunde care să reprezinte o scenă simplă (ex.: o minge care sare):
    • Scrie scenariul.
    • Desenează o schiță a cadrelor principale (ex.: mingea în diferite poziții).
    • Definește fundalul și obiectele necesare.

Exercițiu: Cum vei sincroniza mișcarea mingii cu timpul?


Activitatea 3: Crearea animației folosind un instrument digital

Instrucțiuni:

  1. Deschide un program precum PowerPoint, Scratch sau Canva.
  2. Creează animația conform planificării:
    • Adaugă obiectele (mingea, fundalul).
    • Folosește efecte de mișcare pentru a simula săritura mingii.
    • Ajustează cronologia pentru o mișcare fluidă.
  3. Testează animația rulând-o în modul previzualizare.

Întrebare: Ce modificări poți face pentru a îmbunătăți animația?


Activitatea 4: Analiza unei animații grafice existente

Instrucțiuni:

  1. Vizualizează o animație simplă (oferită de profesor).
  2. Identifică structura acesteia:
    • Care este scenariul?
    • Cum sunt organizate cadrele?
    • Ce obiecte sunt folosite?
    • Cum este controlată cronologia?

Exercițiu: Notează două idei pe care le-ai putea aplica în propriile animații.


Tema pentru acasă:

Creează o animație simplă care să reprezinte o floare care crește și înflorește. Utilizează un program digital la alegere. Salvează proiectul și prezintă-l colegilor la următoarea oră.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *