|

 S28 – Roboți virtuali


Durata: 1 oră


Obiective:

  1. Să înțeleagă conceptul de roboți virtuali și domeniile de utilizare.
  2. Să învețe cum funcționează roboții virtuali în aplicații practice.
  3. Să creeze o activitate simplă utilizând un robot virtual online.

Materiale necesare:

  • Calculatoare cu acces la internet.
  • Acces la aplicații pentru roboți virtuali (ex. Blockly, Scratch, Python).
  • Proiector pentru demonstrarea activității.
  • Fișă de lucru cu exerciții și exemple.

Structura lecției

1. Introducere – Ce sunt roboții virtuali? (10 minute)

  1. Definiție:
    • Roboții virtuali sunt programe informatice capabile să îndeplinească sarcini automate sau semiautomate, fără a fi un robot fizic.
  2. Domenii de utilizare:
    • Educație: Programe pentru învățarea codării (ex. Roboți Scratch).
    • Asistență personală: Chatbots (ex. Alexa, Siri).
    • Jocuri: Roboți pentru simulări virtuale.
    • Industrie: Automatizarea proceselor de testare software.
  3. Discuție:
    • Întrebare: Ați folosit vreodată un robot virtual?
    • Exemple: asistenții vocali, roboți de codare, aplicații interactive.

2. Demonstrație – Programarea unui robot virtual simplu (15 minute)

Platformă propusă: Blockly sau Scratch

  1. Exemplu folosind Blockly (Labirint):
    • Deschideți platforma Blockly.
    • Selectați jocul Maze (Labirint).
    • Obiectiv: Ghidarea robotului către finalul labirintului utilizând blocuri de cod.
  2. Pași:
    • Drag-and-drop pentru blocurile „Move Forward” și „Turn Right/Left”.
    • Testați soluția și ajustați codul până la finalizarea sarcinii.

3. Activitate practică – Ghidarea unui robot virtual (20 minute)

Sarcina:
Elevii vor utiliza Scratch pentru a crea un robot virtual care se deplasează pe ecran în funcție de comenzile primite.

  1. Pași pentru realizare:
    • Deschideți Scratch.
    • Creați un proiect nou.
    • Adăugați un personaj (sprite) și un fundal.
  2. Cod:
    • Utilizați blocurile:
      • „When flag clicked” pentru a începe programul.
      • „Move [10] steps” pentru deplasare.
      • „Turn [15] degrees” pentru schimbarea direcției.
      • „Repeat [10]” pentru a repeta o acțiune.
  3. Exemplu de cod:
    • Faceți robotul să se deplaseze în formă de pătrat.

When flag clicked

Repeat 4

    Move 50 steps

    Turn 90 degrees

  1. Testare și ajustare:
    • Testați programul și ajustați distanța sau unghiurile pentru a crea alte forme (ex. triunghi, cerc).

4. Discuție și concluzii (10 minute)

  1. Întrebări pentru recapitulare:
    • Ce este un robot virtual?
    • Care sunt avantajele utilizării roboților virtuali?
    • Ce platforme sau aplicații pot fi folosite pentru a programa roboți virtuali?
  2. Prezentarea proiectelor:
    • Fiecare elev își prezintă robotul și descrie cum a funcționat programarea acestuia.

Exerciții suplimentare (opțional):

  1. Explorare avansată:
    • Utilizați un robot virtual din Python (ex. biblioteca Turtle) pentru a crea forme geometrice.
    • Exemplu de cod:

import turtle

t = turtle.Turtle()

for _ in range(4):

    t.forward(100)

    t.right(90)

turtle.done()

  1. Simulare reală:
    • Utilizați o aplicație precum Tynker sau CodeCombat pentru a programa roboți în scenarii mai complexe.

Criterii de evaluare:

  • Funcționalitate: Robotul virtual trebuie să execute sarcina programată.
  • Creativitate: Proiectul să fie original și bine realizat.
  • Explicații: Elevii să înțeleagă pașii și logica implementării programului.

Similar Posts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *