Fise Informatica Liceu - Clasa a X-a

Liceu > informatica x

Înregistrarea (Structura) în C++ 1

1. Obiectivele lecției: 2. Conținutul lecției: Ce este o înregistrare (structură)? Declarația unei structuri struct NumeStructura {     tip_de_date nume_camp1;     tip_de_date nume_camp2;     // alte câmpuri }; struct Student {     string nume;    ...

Citește Mai Mult

Liceu > informatica x

Șirurile de Caractere în C++ 2

1. Obiectivele lecției: 2. Conținutul lecției: Ce este un șir de caractere? 1. Șiruri de caractere în stil C Declararea și inițializarea char sir[dimensiune]; char sir[] = „Salut!”; char sir[6] = {‘S’, ‘a’, ‘l’, ‘u’,...

Citește Mai Mult

Liceu > informatica x

Funcții pentru Prelucrarea Caracterelor din Biblioteca în C++ 3

1. Obiectivele lecției: 2. Funcțiile principale din <cctype> Biblioteca <cctype> oferă funcții utile pentru clasificarea și transformarea caracterelor. Aceste funcții lucrează cu valori de tip char sau int și returnează rezultate de tip int sau...

Citește Mai Mult

Liceu > informatica x

Funcții pentru Prelucrarea Șirurilor de Caractere din Biblioteca în C++ 4

1. Obiectivele lecției: 2. Biblioteca <cstring> Biblioteca <cstring> oferă funcții utile pentru manipularea șirurilor de caractere (în stil C). Toate aceste funcții lucrează cu șiruri terminate cu caracterul ‘\0’. 1. Funcții pentru manipularea șirurilor Funcție...

Citește Mai Mult

Liceu > informatica x

Funcții pentru Prelucrarea a Două Șiruri de Caractere sau a unui Șir și unui Caracter din Biblioteca 5

1. Introducere Biblioteca <cstring> oferă funcții utile pentru manipularea șirurilor de caractere în stil C. Aceste funcții permit copierea, concatenarea, compararea, găsirea unui subșir sau a unui caracter în cadrul unui șir. 2. Funcții pentru...

Citește Mai Mult

Liceu > informatica x

Funcția strtok din Biblioteca în C++ 6

1. Obiectivele lecției: 2. Descrierea funcției strtok char* strtok(char* sir, const char* delimitatori); 3. Reguli importante pentru utilizarea strtok 4. Exemple practice Exemplu 1: Segmentarea unui șir simplu #include <iostream> #include <cstring> using namespace std;...

Citește Mai Mult

Liceu > informatica x

Funcții de Conversie din Biblioteca în C++ 7

1. Introducere Biblioteca <cstdlib> oferă funcții utile pentru conversia șirurilor de caractere (în stil C) în tipuri numerice și invers. Aceste funcții sunt esențiale pentru transformarea datelor în aplicații precum procesarea intrărilor utilizatorului sau manipularea...

Citește Mai Mult

Liceu > informatica x

Gestionarea Fișierelor Text în C++ 8

1. Obiectivele lecției: 2. Introducere Fișierele text sunt folosite pentru a stoca și manipula date sub formă de text. În C++, gestionarea fișierelor se face prin intermediul bibliotecii <fstream>, care oferă trei clase principale: 3....

Citește Mai Mult

Liceu > informatica x

Subprogramele Predefinite (Funcții de Sistem) în C++ 9

1. Obiectivele lecției: 2. Ce sunt subprogramele predefinite? 3. Categorii de funcții predefinite 1. Funcții matematice (<cmath> sau <math.h>) Funcție Descriere Exemplu sqrt(x) Rădăcina pătrată a lui x. sqrt(16) -> 4.0 pow(x, y) Ridică x...

Citește Mai Mult

Liceu > informatica x

Subprograme Definite de Utilizator în C++ 10

1. Obiectivele lecției: 2. Ce sunt subprogramele definite de utilizator? 3. Structura unei funcții în C++ tip_returnare nume_functie(parametrii_opționali); tip_returnare nume_functie(parametrii_opționali) {     // Bloc de instrucțiuni     return valoare; // opțional, dacă tipul de returnare...

Citește Mai Mult

Liceu > informatica x

Variabile Locale și Globale. Domeniu de Vizibilitate în C++ 11

1. Obiectivele lecției: 2. Variabile locale #include <iostream> using namespace std; void afiseaza() {     int x = 10; // Variabilă locală     cout << „Valoarea lui x: ” << x << endl; } int...

Citește Mai Mult

Liceu > informatica x

Mecanismul de Transmitere a Datelor prin Parametrii în C++ 12

1. Obiectivele lecției: 2. Parametrii formali și parametrii actuali Exemplu: void afiseazaSuma(int a, int b) { // a și b sunt parametri formali     cout << „Suma este: ” << a + b << endl;...

Citește Mai Mult

Liceu > informatica x

Clasificarea Funcțiilor Definite de Utilizator: Funcții Procedurale și Funcții Operand 13

1. Obiectivele lecției: 2. Ce sunt funcțiile definite de utilizator? 3. Clasificarea funcțiilor 1. Funcții Procedurale #include <iostream> using namespace std; void afiseazaMesaj() {     cout << „Aceasta este o funcție procedurală.” << endl; }...

Citește Mai Mult

Liceu > informatica x

Subprograme Recursive – Funcții Direct Recursive în C++ 14

1. Obiectivele lecției: 2. Ce este recursivitatea? 3. Ce sunt funcțiile direct recursive? void functieRecursiva() {     cout << „Aceasta este o functie recursiva directa.” << endl;     functieRecursiva(); // Apel direct recursiv } 4....

Citește Mai Mult

Liceu > informatica x

Subprograme Recursive – Funcții Indirect Recursive în C++ 15

1. Obiectivele lecției: 2. Ce este recursivitatea indirectă? void A() {     // Operații     B(); // Funcția A apelează funcția B } void B() {     // Operații     A(); // Funcția B apelează...

Citește Mai Mult

Liceu > informatica x

Programarea Orientată pe Obiecte – Clase și Obiecte 16

1. Obiectivele lecției: 2. Ce este Programarea Orientată pe Obiecte (POO)? 3. Clase și Obiecte 1. Clase class NumeClasa { private:     // Atribute private public:     // Constructori     // Metode publice }; class...

Citește Mai Mult

Liceu > informatica x

Programarea Orientată pe Obiecte – Principii și Abstractizarea 17

1. Obiectivele lecției: 2. Principiile fundamentale ale POO 1. Încapsularea class ContBancar { private:     double sold; public:     void depune(double suma) {         sold += suma;     }     double obtineSold() {         return...

Citește Mai Mult

Liceu > informatica x

Programarea Orientată pe Obiecte – Principii și Moștenirea 18

1. Obiectivele lecției: 2. Principiile fundamentale ale POO 1. Încapsularea class ContBancar { private:     double sold; public:     void depune(double suma) {         sold += suma;     }     double obtineSold() {         return...

Citește Mai Mult